Van mijn denon versterker is een kanaal van de phono defect gegaan , na dat mijn vrouw de platenspeeler aan raakte toen ze statich was .
Is dit makelijk te repareren ???
Gr Bas

Hoogstwaarschijnlijk is de ingangs-selector IC defect,meestal gebruikt denon hier de TC9152P van Toshiba voor.
Het moet nogal een statishe mep geweest zijn!

Oke , ik ga hem het weekend wel even open schoeven en kijken of ik het ic kan vinden .
En het was zeker een behoorlijke klap om te hooren en voor mijn vrouw was het ook leterlijk pijnlijk.

Gr Bas

Dit soort IC's kunnen 30 volt hebben, raak je de de ingang aan en je bent statisch geladen dan is het meteen einde oefening.

Toch is het raar dat je draaitafel dat kan veroorzaken, heb je de derde draad wel aangesloten? Dit is de aarde die het moet laten wegvloeien.

Dat moet ik eerlijk bekennen dat ik die aarde draad niet had aangesloten omdat de draaitafel er maar even kort stond om wat singels voor de jukebox uit te zoeken .
Maar ik heb er wel echt van geleerd ;)

Die TC9152 eva. zijn er in 2 type, normaal met pootjes of als SMD uitvoering.

De SMD uitvoering is er wel te krijgen, kost 10 euro ex verzend kosten. Je kunt hem met een fijne soldeerbout solderen omdat de pootjes relatief ver uitelkaar staan.

Maar heb je nog nooit gesoldeert dan is het niet te doen.

[Bericht gewijzigd door nijhuisr op (11%)]

Waarom zou het de ingangsselector zijn? Die zit toch na de phono-pre?
Dit, om een nodeloze reparatie te voorkomen.