Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Op 5 mei 2009 23:35:45 schreef free_electron:
[...]foei ! . hitte wegstoker....
Wat is de bedoeling van die Q2 anyway? (ik niej snappiej doen)
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Op 5 mei 2009 23:35:45 schreef free_electron:
[...]foei ! . hitte wegstoker....
Het moet toch ergens blijven? Beter niet in de led.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
FE: je gaat me toch niet vertellen dat jij voor elk LEDje in een ontwerp (zeg, een power LED of zo) een schakelende stroombron gebruikt he?
@ Henry S,de trafo geeft ac 2x21 volt 1,5 A,+/- 28 volt dc na gelijkrichting.
De rustroom heb ik op 0,950 mA geregeld tussen de + 28 volt lijn.
Inderdaad,als je hem volledig in klasse A(1,5 A) zet,wordt alles te heet.
Ik denk dat hij nu een vermogen geeft van ongeveer 20 watt per kanaal,er hange twee mordant & short M 10 speakers op.
Alles bij alles speelt hij enorm goed,en heeft al menig hifi-kenner versteld doen staan.
Ik zie het waarschijnlijk niet maar wat doet die Q2 daar. Vanwaar halen jullie dit dat deze de hitte wegstookt of vermogen wegstookt. Kan iemand dat eens wat nader verklaren want ik zie het niet.
Het zou mij sterk verbazen aangezien F_E daar een quote plaatst op Timmie 
En de transistor Q2 kan in dat schema volgens mij toch niet zoveel vermogen gaan wegstoken. De transistor wordt volgens mij enkel gebruikt om een spanningsval van 0,7V over de weestand R2 te gaan veroorzaken waardoor er dus een stroombron gemaakt wordt.
Q1 daarintegen stookt wel wat weg, ofwel is er een vergissing gebeurd in deze thread.
[Bericht gewijzigd door Mathieuke op (12%)]
<? offtopic