Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Op 5 mei 2009 23:35:45 schreef free_electron:
[...]foei ! . hitte wegstoker....
Wat is de bedoeling van die Q2 anyway? (ik niej snappiej doen)
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Op 5 mei 2009 23:35:45 schreef free_electron:
[...]foei ! . hitte wegstoker....
Het moet toch ergens blijven? Beter niet in de led.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
FE: je gaat me toch niet vertellen dat jij voor elk LEDje in een ontwerp (zeg, een power LED of zo) een schakelende stroombron gebruikt he?
@ Henry S,de trafo geeft ac 2x21 volt 1,5 A,+/- 28 volt dc na gelijkrichting.
De rustroom heb ik op 0,950 mA geregeld tussen de + 28 volt lijn.
Inderdaad,als je hem volledig in klasse A(1,5 A) zet,wordt alles te heet.
Ik denk dat hij nu een vermogen geeft van ongeveer 20 watt per kanaal,er hange twee mordant & short M 10 speakers op.
Alles bij alles speelt hij enorm goed,en heeft al menig hifi-kenner versteld doen staan.
Ik zie het waarschijnlijk niet maar wat doet die Q2 daar. Vanwaar halen jullie dit dat deze de hitte wegstookt of vermogen wegstookt. Kan iemand dat eens wat nader verklaren want ik zie het niet.
Het zou mij sterk verbazen aangezien F_E daar een quote plaatst op Timmie 
En de transistor Q2 kan in dat schema volgens mij toch niet zoveel vermogen gaan wegstoken. De transistor wordt volgens mij enkel gebruikt om een spanningsval van 0,7V over de weestand R2 te gaan veroorzaken waardoor er dus een stroombron gemaakt wordt.
Q1 daarintegen stookt wel wat weg, ofwel is er een vergissing gebeurd in deze thread.
[Bericht gewijzigd door Mathieuke op (12%)]
<? offtopic
Via de PIC pen stuur je Q1 open, zo gaat er stroom in de CE van Q1 toenemen, nu wanneer de spanning over de weerstand van 39 Ohm ten gevolge van de stroom gelijk wordt aan 0.7V trekt Q2 de basis spanning plat. Dan zakt de stroom weer -> spanning zakt enz.. De basis van Q1 plattrekken terwijl de PIC pen 5V geeft geeft dan een verschilspanning over de 1K weerstand.. Mar dat is mijn visie 
offtopic > Verder een mooi concept.. !! En mooie projects hier. Dé bron van inspiratie bij uitstek !
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
klik op het plaatje voor uitleg
ooh Dutchman is me voor.
@FE: in een dergelijk simpel ontwerp ga ik geen switchende voeding zetten.
DeKemp
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
De hoofdprint van m'n labvoeding, Schema van elektuur 82'' gebruikt. De print alleen wat aangepast, onder meer de trafo op de print.
En natuurlijk de verplichte onderkant.
Thevel
Golden Member
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Proper werk, met oog voor kleur! Aan de kleur van de printkiezen kan je zien of de spanning daar "heet" of "koel" is.
Ik krijg zo het idee, dat men die voeding nog lang zal nabouwen...
Mooi gedaan inderdaad! Maar ligt het aan mij of gaat die trafo nooit van z'n leven 3A leveren? 
@Hieronder: Dat dacht ik ook, volgens mij zit achter de 4700u elco nog een kroonsteen.
[Bericht gewijzigd door Neen op (33%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Oh, ik ging er eigenlijk vanuit dat die printtrafo alleen voor de uitlezing was ofzo. Lijkt me niet bepaald een 3A typje.
DeKemp
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Op 3 mei 2009 12:16:13 schreef Pongaddict:
[afbeelding]
[afbeelding]
Oei mag dat wel van meneer Jobs? Er staat toch ergens in de handleiding van de macbook dat je enkel door apple goedgekeurde accessories mag gebruiken.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
oeh, die zit er best goed uit, alleen de behuizing nog:)
btw, zie je dat geknipper van de displays ook in het echt?
Op 7 mei 2009 08:12:57 schreef Alexander Verbeek:
mijn led klokdagen-maanden-jaren
uren-minuten-seconden
Mooi gemaakt !
Alleen bij het zetten van de datum zou ik eerst het jaar doen dan de maand en als laatste de dag.
Anders zou je wel eens 30 feb als datum kunnen ingeven .
tja, ik heb het aanstuurprintje met microcontroller zo gevonden bij het afval (!!!!) en ik weet niks daarvan.
ik heb zelf de displayprint in elkaar geflanst.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Hoe wist je wat het was en hoe de aansluitingen moesten en wat de uitgangen konden driven, als je dat printje uit het afval hebt?
de displays zaten er ook al aan, en dit zat verwerkt in een groot houten lijst (1x1m) met daarin een klok, wat tekeningen en foto's enzo, ik heb alleen de klok eruit gesloopt, en de displays op een stuk gaatjesprint gezet. was voor mij wel een heel goedkoop klokje, alleen 2,50 voor een stukkie gaatjesprint.
ik wist dat het n klok was omdat er bij de displays stond uren, minuten, seconden, jaren, maanden, dagen.
het verbaast me dat zoiets gewoon op straat gegooid wordt.