CO-TV?

dan ben jij de aangewezen persoon.

ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!

Wat moet ik me voorstellen? 'Creatief met condensatoren'. Maar een eigen blad uitbrengen is niet gek!

Lucky Luke

Golden Member

Op 6 mei 2009 17:48:59 schreef leime:
[...]

Je kunt er ook van maken: Of je start een heel groot project en maakt elke week een filmpje van wat je die week aan je project hebt gedaan, gewoon 1 persoon dus.

leime

Of je start een wat kleiner project wat tenminste af komt.

gooi eens "zweefmagneet" in de youtube search? ;)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
leime

Golden Member

Op 6 mei 2009 18:46:27 schreef ik P.V.:
dan ben jij de aangewezen persoon.

Wil ik best doen met de voeding die ik op dit moment aan het maken ben, alleen is dat geen hele bijzondere voeding, het moet wel boeiend zijn.

leime

Op 6 mei 2009 19:38:51 schreef Lucky luke:
gooi eens "zweefmagneet" in de youtube search? ;)

Nu nog een mooie voice-over :D

If you want to succeed, double your failure rate.
leime

Golden Member

het filmpje is af!, alleen het klinkt voor geen meter, ik met mijn ongeïnteresseerde stem ;), ik zal als ik een keertje alleen thuis ben het opnieuw doen, dan spreek ik denk ik iets enthousiaster.

leime

ah, mooi.

btw, wie maakt even een account aan op youtube?
krijg steeds deze melding:

Helaas. Op basis van de ontvangen gegevens kunnen we je niet registreren voor YouTube.com.

email is circuitsonlinetv@gmail . com
natuurlijk zonder spatie

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
leime

Golden Member

kun je mij dan ff het w8woord van het g-mail account geven?

leime (pm me maar ff)

zijn er al mensen die iets hebben toe te voegen op het youtube account? filmpjes ect.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

wat is de naam van het youtube kanaal eigenlijk??

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

En er is overleg met de eigenaar van deze site geweest over de naamgeving?

If you want to succeed, double your failure rate.

ooh, sjips, helemaal vergeten.

heb net maar even een mailtje gestuurd;)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
leime

Golden Member

Zoiezo goed teruglinken naar deze site

leime

Nu alle gekheid op een stokje: ik vind de brongedachte van de TS zeker niet onzinnig. De uitvoering ervan is nog wat anders, maar je kan dat langs verschillende kanten benaderen.

Ik denk met grote heimwee terug aan mijn prille jeugdjaren waarin ik helemaal kon opgaan in van die technische documentaires, reeksen, programm's, hoe je het ook noemt. Waarin wat, weliswaar simpele, elektrische/electronische en chemische proeven gedaan werden. Onze Bart Peeters, ook welgekend in Nederland, was daar ook regelmatig in betrokken, nu trouwens nog in HoeZo!
Ik denk dat video een zeer educatief middel kan zijn om jongeren en volwassenen op een plezierige manier wat bij te brengen.

De startkosten voor een TV programma zouden idd. zeer hoog zijn, maar stel nu eens dat de TVmakers zelf zoal iets zien zitten, dat zij de produktie doen en mensen zoeken die de kennis hebben die in het programma moet verwerkt worden, dan lijkt met zo'n forum groep ideaal.
Maar mensen moeten ook tijd hiervoor hebben, uiteraard.
Zijn er geen TV insiders op dit forum?!

Op 4 mei 2009 23:38:35 schreef free_electron:
[...]
Je hebt serieuze horsepower nodig om dat een beetje deftige te verwerken. Een dualcore redt het afspelen alleen al nauwelijks.. zonder dat je effecten gaat steken of kleurcorrectie gaat doen. Als je daarmee begint is hardware je enige oplossing (die RT-x2 kaart. daar zit een kanon van een FPGA op met PowerPc processoren in...)

HDV is 1440 pixels ( rechthoekige pixel ) op 1080 lijnen, 60 frames per seconde. De compressie is MPEG-2 in 4:4:2.

Gedecomprimeerd wordt dat 1920x1080 aan 60 frames per seconde. Elk beeldje is dus equivalent aan een 2 megapixel fototje...

Das niet hetzelfde als dat rot ADV-HC formaat wat nu in al die flash en harddisk cameratjes wordt gebruikt. ADV-HC compressie is zo rot dat de helft van de beeldkwaliteit verloren gaat.

Ik stel mezelf dikwijls de vraag waarop men software draait voor de visual effects van films zoals Terminator/Alien/StarWars. Zoals naar de hand van LucasFilm. Dat moet toch zwaar spul zijn hoor. Ik heb wel eens (als rechtgeaarde StarWars bewonderaar) The making of... gezien, das gewoon crimineel wat die mannen kunnen. Ze hebben een aantal mensen die de virtual characters uitwerken. Lucas komt met een gedachte van zo'n figuurtje, en die ontwikkelen dat en laten het leven op het scherm.
Bewonderenswaardig.

- - big bang - -

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 9 mei 2009 17:58:46 (39%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Oke we hebben nu een kanaal.
Laten we er dan ook filmpjes op gaan zetten.
Misschien kunnen iets van een keten opzetten.
Ik dacht aan zoiets als dit :

code:


Mensen die ruwe filmpjes maken -> montage -> uploaders.
                                \_______________/

Dus eerst maken een paar mensen wat ruwe filmpjes, deze worden of zelf gemonteerd of gemonteerd door een ander.
Dan wordt het gemonteerde filmpje opgestuurd naar de uploaders(channel admins) die het filmpje uploaden.

En wel een beetje dezelfde kleuren en thema's gebruiken in je filmpjes, qua montage dan. (verloopjes, tussenschermen, enz)

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

Moet het per sé een filmpje zijn, of mag het ook een montage zijn van allemaal foto's met tekst erbij?

Dan moet movie maker wel werken op vista...(niet dus)

[Bericht gewijzigd door T-baev op vrijdag 8 mei 2009 18:35:56 (22%)

Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !

Als mijn verhuizing achter de rug is, wil ik wel afentoe assisteren met een filmpje monteren.

Het is dan wel handig als iemand een soort template maakt met aftiteling etc.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Lucky Luke

Golden Member

uhm, er staat nu dat het een onderdeel is van CO, dat youtubekanaal. Maar dat is het niet... Zeker niet als er nog geen overleg is geweest met de mods.

Het lijkt me handiger daar iets van te maken als
"Dit youtubekanaal is opgezet door enkele enthousiaste CO-leden (www.circuitsonline.net)"

En dan nog iets erbij in de trant van "De doelstelling van dit youtubekanaal is een verzamelplaats te bieden voor het delen van electronicagerelateerde filmpjes"

Kun je in iets van een playlist linken naar andere filmpjes? Bijvoorbeeld naar zweefmagneet, klm lijnvolgen etc. Ik dacht dat stynus ook wat filmpjes had, kif heeft natuurlijk zijn moodlight-in-progress enzo (vraag hen wel even toestemming, is wel zo netjes).

Van mij mag je linken naar mijn elektronicafilmpjes. Let wel: linken! Niet opnieuw uploaden!

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Hoe zit het eigenlijk met de naam circuitsonline?

Hebben ze daar een handelsmerk op? Zonee denk ik dat er geen probleem is. Natuurlijk is het vragen wel zo netjes.

Als je dan toch die tekst wijzigt, maak er dan meteen iets fatsoenlijks van. Gebruik tenminste hoofdletters en leestekens op de juiste manier. Dan lijkt het al een stuk beter.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
leime

Golden Member

Ik wil me ook wel aanmelden als monteur, alleen ik ben geen professioneel.

Ik heb ook al een werkplaats webcam geïnstalleerd die aan gaat tijdens het solderen.

leime

Live?

Creatief met condensatoren, en denk er aan: altijd van je af solderen