testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik zit nog niet zolang op circuitsonline .
maar ik heb niet altijd projecten liggen
voor reparatie meestal kennissenkring , en defecte apparaten kopen op mp en ze repareren .
ik heb er zojuist nog een kapotte scopemeter bijgehaald
en wat freqcounters , en nog een zooi onderdelen .
ben ik wel een paar dagen zoet mee .
testman
Hee testman een kek labovoedingkje heb je naast de scoop staan.( de digitale bedoel ik )
Ik heb er een van het zelfde merk staan een super voeding .
grt daan
Op 21 mei 2009 10:22:49 schreef Tidak Ada:
[...]
Die dame bij XENOS in B.o.Z. Begreep precies wat ik bedoelde en zei zelfs nog dat alle filialen hetzelfde assortiment hebben .
[...]
Moet jij ook een eind rijden voor je kastjes... Mijn mecniasche werkplek is in Tholen. Woon tegenwoordig in hellevoet en ben daar nu NET bezig om een elektronica hok in te richten....
is er 2 jaa rlang nog niet van gekomen..
ik ben ermee bezig met indelen.. dus op dit moment is het een verspreiding van her en der machines...
testman
Op 21 mei 2009 20:03:10 schreef daandc:
Hee testman een kek labovoedingkje heb je naast de scoop staan.( de digitale bedoel ik )
Ik heb er een van het zelfde merk staan een super voeding .
ik heb deze al 10 jaar , maar ook al vaker open gehad
sperdiode 3x , en onlangs de potmeters gereinigd .
ook heb ik er een automaat in serie met de plus gezet.
ik heb van een deel van het schema , een zelfbouw gemaakt
die bij 17 volt een trafotab erbij schakelt , scheelt in dissipatie .
testman
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]
Heb vandaag dan eindelijk eens de tijd genomen om van mijn werkplekje / slaapkamer een paar foto's te maken.
Foto's zijn klikbaar.
Wat is er te zien:
Links boven: Mijn werktafel met wat apparatuur. In de ladekast onder mijn werktafel zitten andere voedingen / componenten / snoeren etc.
Rechts boven: Mijn andere bureau, waar ik prinplaten kan ontwerpen en mijn huiswerk moet maken etc.
Links onder: Overige componenten kastjes / experimenteersets van vroeger en een aantal computer onderdelen. (dit staat links naast mijn werktafel)
Rechts onder: Mijn vitrinekast met bovenin Elektuur / elex's (ook de zwarte mappen). In het midden de moodlight / tiptoets bediening.
De drie kasten onderin bevatten defecte / gerepareerde apparaten.
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Wanneer kom je bij mij een keertje zo netjes opruimen, dan kan ik weer wat meer kwijt en vind ik mischien mijn ruisgenerator weer terug. Ben hem al een tijdje kwijt (serieus). http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=86&t=863 Hier staat ie nog op mijn werkblad. Als iemand hem gezien heeft laat het even weten, Hij levert 1000V ruis en het is een redelijk compact ding. Dat is het nadeel van buizen, ze hebben pootjes 
Dat is het nadeel van buizen, ze hebben pootjes
Maar als je ze met een draadje ergens goed aan vastlegt, komen ze niet ver 
BLUE Config
I (L) Techno(logy)
Op 22 mei 2009 19:03:57 schreef fred101:
Wanneer kom je bij mij een keertje zo netjes opruimen, dan kan ik weer wat meer kwijt en vind ik mischien mijn ruisgenerator weer terug. Ben hem al een tijdje kwijt (serieus). http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=86&t=863 Hier staat ie nog op mijn werkblad. Als iemand hem gezien heeft laat het even weten, Hij levert 1000V ruis en het is een redelijk compact ding. Dat is het nadeel van buizen, ze hebben pootjes
Al enig idee waarvoor het dient ?
Wel wat groot om zeg ergens onder te verstoppen niet ?
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Waarom zou je op zoek gaan naar een "ding" dat 1000V ruis levert?
Het Belgisch parlement stikt van die dingen... 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
OK, dan zit hij daar, logisch. Ik dacht dat het een Frans apparaat was maar hij is dus waals 
Ik weet nog steeds niet wat het is. Waarschijnlijk uit een radar systeem. Hij is handig als ruisbron, gewoon via een verzwakker aansluiten op de ingang van een ontvanger 
Op 22 mei 2009 18:52:21 schreef Monster_Henry:
Wauw, zowaar bijna steriel proper jouw plekje!
Zeer mooi met ruimte omgegaan!
Dankje 
Ik probeer het tussen de projecten door altijd weer even wat te kuisen, het enige dat ik ook tijdens projecten netjes probeer te houden is mijn vitrinekast (en omgeving). Mijn bureaus liggen zo af en toe behoorlijk vol...
Ben benieuwd waar ik mijn CNC ga laten als ik hem af heb, want daar is toch wat weinig plek voor op mijn kamer. (heb voorlopig ruimte in één van de dichte kastjes onderin mijn vitrinekast vrij gehouden, maar daar passen alleen de losse onderdelen, compleet zal hij te groot zijn).
Ik ben ook meer even met me camera naar beneden gelopen om een foto van me knutselkamer te schieten.
Hier is de foto:
Humzzz, krijg dat klikkende foto gedoe niet werkend
testman
@ diamon dat is een mooi desoldeerstation , dat wil ik ook nog eens als vervanging van mijn weller vp801 ec .
maar ach , ik kreeg er een arsenaal aan reservedelen bij
30 filters , 30 punten ,en 3 ontstoppers ,2 glasbuis , dus voorlopig......
Bert_mc
Suffering from wiseass oneliner blackout
Op 29 mei 2009 19:22:35 schreef Soldeerboutje:
Bij mij is de soldeertafel de plaat van de wasmachine
que? En de 0402 SMD weerstandjes blijven netjes liggen als je de 1200 rpm centrifuge doet? Goed geveerd dat ding.
Op 29 mei 2009 20:40:04 schreef testman:
@ diamon dat is een mooi desoldeerstation , dat wil ik ook nog eens als vervanging van mijn weller vp801 ec .
maar ach , ik kreeg er een arsenaal aan reservedelen bij
30 filters , 30 punten ,en 3 ontstoppers ,2 glasbuis , dus voorlopig......
Ik maakte al jaren gebruik van de .
Uit een faillissementverkoop heb ik het station tegen een leuk prijsje van een paar honderd euro kunnen kopen (heb eigenlijk geen idee wat zo'n ding zou kosten).
Station was aardig compleet, soldeer bout en desoldeerbout zat er bij met nog wat handig spul.
testman
ik dacht rond de 1000 euro , onlangs stond er 1 op mp
voor 100 euro , maar met 1 heteluchtbout erbij .
testman
Hier van deze kant ook eens een paar fotos van mijn electronica stek!!!
En deze is echt niet opgeruimt ik werk over het algemeen altijd netjes.
een werkblad met teveel aan zooi dan krijg je gauw ongelukken of ergernissen .
http://www.uploadarchief.net/files/download/puls%20generator%20005.jpg
Mijn opslag van onderdelen
http://www.uploadarchief.net/files/download/puls%20generator%20006.jpg
andere view van andere zijde
http://www.uploadarchief.net/files/download/puls%20generator%20007.jpg
grt daan
Hoe kom je aan die vierkante bakjes die op het onderste plankje staan? Die blauwe die erboven staan zijn trouwens ook wel mooi. Ben al een tijdje op zoek naar nette gewone vierkante bakjes voor onderdelen.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
*kick*
even wat foto's van mij opgeruimde werkplek. ook heb ik het ontwikkelspul op mijn bureau vastgemaakt, zodat ik er altijd bij kan:)

hier zie je dus de ICD2, een USB hubje, een breadboard, en natuurlijk mijn developmentboard.
voor het breadboard wil ik nog een vaste voeding maken, die ik denk ik ga aftappen van het developmentboard.