Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 3

Dit topic is gesloten

Ja, een 30 in 1 ;) Ik ging de afstemcondensator slopen. Dat lijk kan ik nergens anders kwijt. Het valt me op dat je atijd wel iets hebt wat op iemand anders foto staat.

Sorry, momenteel geen foto's.
Omdat mijn werkplaats een beetje een rommel hoop is, door de aanpassingen.
Maar daar komt verandering in wanneer alles af is zal ik een paar fotokes uploaden.
Ben bezig met het bouwen van een nieuwe werkbank en als die af is kan ik alles terug zetten.

Het ontwerp van de werkbank.
http://www.youtube.com/watch?v=lhFqci8cYPg

Auw, schenen tegen die balk. Tenzij het een ENORM ding is en ik de schaal niet goed schat :)

Maar ik ben er ook wel een van met-de-benen-languit hoor, misschien heeft een ander - jij bijvoorbeeld - daar minder last van.

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 20 mei 2009 14:14:43 (41%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Het wordt een enorm ding en de bank komt tegen de muur, dus er zal niet veel mogelijkheid zijn om de benen vooruit te steken.
De balk dient ter versteviging. Het is dan ook een werkbank en geen labotafel.
Als labotafel heb ik al een andere tafel, die nu vol rommel licht.

Afmetingen werkbank:
Breedte: 4,3 meter
Diepte: 0,7 meter
Hoogte: 1 meter ongeveer

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 20 mei 2009 17:17:33 (30%)

Tidak Ada

Golden Member

Is één meter niet wat hoog??
Meestal,wordt een hogte van rond 90 cm aangehouden (bijvoorbeeld aarechtbladen).
Of ben jij een Atlasvlinder? (= zo groot :P )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben maar 1,91 meter.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 20 mei 2009 17:17:42 (85%)

Tidak Ada

Golden Member

Oei, ik krijg een stijve nek ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@schemetterling: ik ben 1.94, en mijn werkbank is ook 1 meter hoog. Het is precies de juiste hoogte.
Kan af en toe handig zijn om er een barkruk bij te hebben. (inderdaad, voor meerdere doeleinden.. ;) )

Edit: Over die constructie gesproken: je kunt die werkbank het beste integraal aan de muur schroeven. Hoef je die gekke versteviginsbalk/plank er ook niet meer in te zetten. Niets is zo vervelend als een werkbank die kan schuiven..

[Bericht gewijzigd door DIY op woensdag 20 mei 2009 17:28:59 (37%)

Is inderdaad handig om een barkruk te hebben.
Vroeger hadden wij die ook in het school in het praktijklokaal maar nu hebben ze die weg gedaan.
Die waren ideaal voor het bedraden van kasten.
Nu ik eraan denk ligt er één op zolder, ga die er binnenkort afhalen.
Maar ik had al van die ijzere bureaustoelen met een plastic achtig kussen in mijn werkplaats staan die lekker hoog uitschuiven.

Tidak Ada

Golden Member

Probeer eens een ferm fietszadel, type ouderwets bromfietszadel op zo'n eenpoots barkrukonderstel te zetten.
Lijkt idioot, maar het wordt veel gebruikt in operatiekamers tijdens langdurige operaties. Er wordt dan in een staand-zittende houding gewerkt. Heel goed voor de rug en de benen!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oké dan, even een sneak preview van mijn bureau, althans het hoekje waar de PC staat hangt. Van de rest heb ik nog geen foto, dat doe ik wel als het opgeruimd is.

http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/PC_opstelling_small.jpg

Inmiddels heb ik aan de onderkant van de PC de center speaker hangen.

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

He, mijn Acer V193W LCD schermpjes!

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

2x Acer V193A schermen, DVI van 4launch. ;)
19" en perfecte beeldkwaliteit :)

[Bericht gewijzigd door Nieko op woensdag 20 mei 2009 22:54:19 (29%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
elmowww

Golden Member

Ik zal eens kijken of ik wat fototjes kan schieten van mijn nieuwe werkplekje :)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Thevel

Golden Member

Op 20 mei 2009 22:41:56 schreef Nieko:
het hoekje waar de PC staat hangt.

Hangen? wat is er mis met een plank aan de wand, kun je ook nog wat andere spulletjes kwijt :+

Ik vond hem op de grond in de weg staan, op mijn bureau ook en tja, een plank vond k ook niks.. K vond dit opzig wel grappig :p

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Tidak Ada

Golden Member

Op 17 mei 2009 09:28:27 schreef leime:
Dij de xenos, 5 euro per stuk.
Kijk hier voor een winkel in de buurt
leime

@ Lime:

Ik ben gisteren bij Xenos langsgeweest ze keken alsof ze water zagen branden.

"Nooit gehad", was het antwoord!

Welke XENOS ben je geweest?? En wanneer??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada: Ben benieuwd waar je bij de Xenos dames om gevraagd hebt... Hebben jullie ook van die Raaco kastjes om elektronica in op te bergen >:-)>:-)>:-)

Ik geloof dat ik ze weleens gezien heb maar er zat wat in kralen ofzo of ander freubel materiaal, er ging toen bij mij in ieder geval geen lampje branden om ze te gaan gebruiken voor elektronica...

Ik ben er ook wel benieuwd naar, ik heb hele oude kastjes nog van Termeulen Post uit Rotterdam nou dan weten jullie wel hoe oud ;-)

leime

Golden Member

Op 21 mei 2009 10:03:13 schreef Tidak Ada:
[...] @ Lime:

Ik ben gisteren bij Xenos langsgeweest ze keken alsof ze water zagen branden.

"Nooit gehad", was het antwoord!

Welke XENOS ben je geweest?? En wanneer??

In meppel, die een die ik al had heb ik een half jaar geleden gekocht dat was toen de laatste en ze hadden dus laatst pas weer nieuwe.

Ik zal even zoeken, misschien kan ik je aan een artikelnummer oid helpen.

leime

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 mei 2009 10:14:10 schreef djoveld:
@Tidak Ada: Ben benieuwd waar je bij de Xenos dames om gevraagd hebt... Hebben jullie ook van die Raaco kastjes om elektronica in op te bergen >:-)>:-)>:-) [....]
Ik ben er ook wel benieuwd naar, ik heb hele oude kastjes nog van Termeulen Post uit Rotterdam nou dan weten jullie wel hoe oud ;-)

@ djoveld:
Laat ik nu ook over kralen en spelden hebben gesproken .... :P en zelfs over elektronika en ook dat begreep ze. Blondje was niet zo dom :)

Die dame bij XENOS in B.o.Z. Begreep precies wat ik bedoelde en zei zelfs nog dat alle filialen hetzelfde assortiment hebben .

Ja, ik heb er ook 5 van Termeulen. Daar woonde ik vlak naast. Die waren toen een stuk duurder dan Hfl. 5,-

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

hallo

na dit topic gelezen te hebben kan ik niet achterblijven .
hier mijn hobbyhok / slaapkamer
overigens is het bijna altijd opgeruimd ( tussen projecten )

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding002-2.jpg

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding003-1.jpg

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding007-1.jpg
nog wat opslag

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding011.jpg

en nog 1 lade( 1 van velen ) met opslag

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding013-1.jpg
werkhoek vanaf andere kant

ook heb ik nog een hele zooi aan mobiele (fluke) apparatuur , en nog een hok voor opslag de helft van dit .
toen ik nog thuis woonde had ik veel meer ( ex bedrijfsruimte van pa en ma ).

sorry voor de kleine foto's maar anders duurt het uploaden heel lang .

groet testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zo, dat is een mooie werk plek! En een hoop meet/test apparatuur zeg :o!

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

hallo

bedankt nieko

,ik heb veel van mp gehaald voor een paar tientjes .
die grote net onder de tlbak is een delta die ik heb gedigitaliseerd 0 60v 0 10a en de brom verwijderd .
die 2 langs de slijpsteen zijn dummyloads 1 is 800 watt en 1 is 1200 watt ( gemodificeerd elektuur ontwerp )
voor voedingen te testen , en accu's
ook heb ik een alamat achter een scheidingstrafo .
zodat de huisaardlek in blijft . de bruine tlbak is tevens voorzien van
een 58 watt noodverlichting ( en is al handig gebleken )
ook zijn alle tl's dimbaar en zijn de draden aan het plafond led snoeren voor algemene verlichting ook dimbaar .
ik repareer vooral audio en video , en maak zelfbouwvoedingen en zo .

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

beste sloot apparatuur inderdaad. maar ik tel vooral veel voedingen. volgensmij zeker 9 waarvan ook nog dubbele.

zo te zien doe je heel wat maar daarvan zien we hier niks terug volgensmij.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten