het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

ik zaag ze met de hand dus de kanten zijn nooit mooi recht.
en het werkt wel hoor :)
(ik zaag de printen altijd iets te groot zodat ik het koper niet beschadig)

Ik bedoel in verband met het stof dat vrij komt als je printen gaat slijpen, das niet gezond.

If you want to succeed, double your failure rate.

volgens mij is het zoutzuur waarmee ik ets toch net iets ongezonder...
vooral op hout (mdf) is dit goed merkbaar

Ik doe het ook niet elke dag he, zo nu en dan eens

Zoutzuur moet je mee uitkijken, maar op een andere manier. Dat stof is meer 'stiekem', maar dat wil je toch echt niet in je longen hebben. Doe een mondkapje op, of doe het buiten in de wind ofzo.

If you want to succeed, double your failure rate.

zoutzuur moet je mee uitkijken

weet ik, t'laat mooie rode vlekken achter op zwarte kledij, kwil dus niet echt weten wat het met de huid doet

Dat stof is meer 'stiekem', maar dat wil je toch echt niet in je longen hebben. Doe een mondkapje op, of doe het buiten in de wind ofzo.

Zal er aan denken in het vervolg, als ik zelf een slijpsteen moest vastkrijgen, want ik deed het voorheen op school en hoop toch dat ik men jaar niet moet overdoen.

Op 12 juni 2009 19:09:06 schreef watchout3:
lidl(BE &NL) heeft ook enkele leuke dingetjes binnekort
oa:
soldeerbout met houder en soldeerhulpje

[/url]

niet gebruiken voor loodvrij solderen de punt wordt dan op gevreten

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Henry S.

Moderator

Op 12 juni 2009 21:28:39 schreef Tidak Ada:
Hoort bij dat 'digitaal satelietsysteem', dat er voor staat op de site.

Waarschijnlijk een FTA ontvanger, ongeschikt voor CD en TVV.

Op 13 juni 2009 09:47:15 schreef watchout3:
ik zaag ze met de hand dus de kanten zijn nooit mooi recht.

Ik zag met de hand en m'n printen zijn wel recht. Rustig zagen, en niet met een slap hobbyzaagje maar met de grote ijzerzaag.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 13 juni 2009 18:39:51 (38%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Op 13 juni 2009 18:38:29 schreef Henry S.: Ik zag met de hand en m'n printen zijn wel recht. Rustig zagen, en niet met een slap hobbyzaagje maar met de grote ijzerzaag.

Al, eens gedacht aan een wolframcarbide zaagblad voor je zaagbuegel? Wordt veel minder snel bot. Is ook te krijgen als zaagblad voor een decoupeerzaag en als draadzaag (kan je zelfs gaten zagen in keramische tegels).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

nee heb nu iets leukers gevonden :)
http://www.vrijwilligersbaarn.nl/public/TeHuur/2/foto1/papiersnijder.jpg
(alleen vertoont de mijne enkele roestplekken)

Een papiersnijder, als ik de print kort genoeg tegen het scharnierpunt leg en ze niet te groot is lukt het. Da ding word toch enkel in het begin van het schooljaar gebruikt voor de werkboeken uit elkaar te halen.

Tidak Ada

Golden Member

Diamantzaagje en diamantvijltjes?
Beiden verkrijgbaar bij Herman Buitelaar

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 13 juni 2009 18:38:29 schreef Henry S.:
Ik zag met de hand en m'n printen zijn wel recht. Rustig zagen, en niet met een slap hobbyzaagje maar met de grote ijzerzaag.

Doe ik ook. En nog in het stadium dat er nog onbelichtte en afgedekte fotolak opzit. Dus opletten waar je de print oplegd of inspant voor je zaagt; ik heb het ook al eens voorgehad, een paar stukjes afgeknipte koperdraad blijven liggen op tafel, zonder dit te weten print erop geklemd en zagen maar. Met genoeg pech kom je bij het ontwikkelen of etsen tot de vaststelling dat je fotolaag kapot gekrast is. Dus nu leg ik er altijd een oude krant onder ter bescherming.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

bij mij zit het etsen nog in de experimenteer fase, momenteel gebruik ik printplaten van CIF. Maar vind het nogal dikke rommel, ofwel doe ik iets fout wat me logischer lijkt.
printen moet je toch gewoon op een donkere plaats bewaren, fniet?

Tidak Ada

Golden Member

Ja en ook koel en vochtvrij.
Verder is er een houdbaarheidsdatum, net als voor fotografische films

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 juni 2009 23:47:23 schreef big bang:
[...] Dus nu leg ik er altijd een oude krant onder ter bescherming.

- - big bang - -

Je moet ook die zwarte afdekfolie er op laten zitten!!

sorry voor de dubble post: Mod, graag combineren!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ik bewaar mijn films en fotopapier ook in een koelkastje.
Of het voor printplaat ook nodig is, weet ik niet.
In ieder geval niet in de buurt van warmte- en IR-bronnen bewaren!
Ik zou de printplaat wel goed vochtdicht verpakken en als je er uit hebt genomen, zorgen dat de voorraad geen condens bevat voor je hem teruglegt.
Misschien silicagel in de verpakking?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

de printplaten worden in de lichtbak zelf bewaart (die in de garage staat) donker is het dus wel, alleen de temperatuur en de luchtvochtigheid kan nogal (hard) schommelen

back on-topic:

ergens in NL is een faillisement van een kabel fabriek, nl: FIXCON ELECTRONICS B.V.

staan mischien enkele leuke loten, xdsl-kabel, elektrokabel, verscheidene stekkers, ...
kabels
stekkers en varia

mischien leuk voor een samenkoop actie, maar anders wordt het teveel/duur denk ik

Vandaag naar de aldi geweest om de nunchuk te halen, blijkt het tot mijn grote verbazing nog een draadloze te zijn ook xD. Ding werkt op 2,4ghz, de ontvanger communiceert gewoon met het standaard protocol dus i2c en de gegeven link, fantastisch speeltje xD.

Take a parachute, and jump!

als ik tijd heb ga ik morgen die bout halen in de lidl

Tidak Ada

Golden Member

Let op, grensbewoners!
In BE is hij meer dan 10% goedkoper...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 17 juni 2009 20:20:49 schreef Rednax:
als ik tijd heb ga ik morgen die bout halen in de lidl

ik ga de gok ook wagen. heb toch nog een paar rollen lood houdend tin. want zag dat je niet lood vrij mocht gebruiken want dan lost de punt op.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

hier nog iemand die het erop waagt

Tidak Ada

Golden Member

Straks komen we elkaar allemaal tegen....... ;)

Niet vechten om het laatste boutje!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Iemand die hem in scherpenheuvel gaat halen? :p:+

Dit topic is gesloten