Hoi,

Weet iemand een site (onlineshop) waar ik uv-lampen/staters kan bestellen.

Deze heb ik nodig voor mijn lichtbak om printplaten te belichten.

Groetjes

Bob :)

[Overig -> Ontwikkeling]

De UV-buizen hebben ze bij Conrad, zie hier.

Als starters kun je gewone TL-buisstarters gebruiken.

Misschien trouwens een tip om eens op een rommelmarkt voor een gezichtsbruiner te kijken, dat is veel goedkoper.

Hoi Jeroen,

Bedankt voor de tip.

:-p

Groetjes

Bob

waarom zit iedereen zo over die uv tl balken... normale tl balken werken ook top ik gebruik ze ook en ze zijn ook een STUK goedkoper

Kijk hier heeft erik weer eens grandioos gelijk.., haha! ik heb maar 1 TL buisje van 8 watt en het werkte perfect... de eerste printplaatje ging meteen al hartstikek goed.

Op zo 30-06-2002 15:26:30 schreef Bernd:
Kijk hier heeft erik weer eens grandioos gelijk.., haha! ik heb maar 1 TL buisje van 8 watt en het werkte perfect... de eerste printplaatje ging meteen al hartstikek goed.

En ik heb een printje proberen te etsen, met 4 kleine UV- TL buisjes (totaal 15 watt ??) welke ik voor 1 euro had gebietst op een rommelmarkt.

En dat is grandioos (mislukt). Maar of dat aan de lampen lag of dat ik iets verkeerd had gedaan :) of het printje was te oud.

ja maar wij hebben het over lampjes van uit de winkel de prijzen verschillen daarin nogal wat

Op zo 30-06-2002 14:41:31 schreef Erik:
waarom zit iedereen zo over die uv tl balken... normale tl balken werken ook top ik gebruik ze ook en ze zijn ook een STUK goedkoper

Ligt ook veel aan de glasplaat (standaard of quartz glas), en hoe strak de print op de glasplaat wordt gedrukt.

ik heb gewoon een standaard glasplaatje sheet erop,printplaatje erop en dan nog een stukkie glasplaat om et aan te drukken verder niet

Op zo 30-06-2002 17:48:47 schreef Erik:
ik heb gewoon een standaard glasplaatje sheet erop,printplaatje erop en dan nog een stukkie glasplaat om et aan te drukken verder niet

en hoelang je belicht natuurlijk :)

Met een echte lichtbak belichtte ik een print in 2 minuten

Ik heb ook een heel dun standaard glasplaatje en ik heb een klein bakkie van ongeveer 600 gram gemaakt die op de glasplaat komt te staan. Daardoor drukt hij de sheet er netjes op.

Ik belicht voor de zekerheid 10 minuten, maar minder kan ook heb ik ontdekt.