of maak zo iets, dat is wel haal baar. en hoeft ie niet eens te rijden. :) http://www.youtube.com/watch?v=9oUWCLBKK3E&NR=1

Edit: typo's

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op (10%)]

Beste mensen: ik heb nog eens even gezocht en ben erachter gekomen dat het toch nog niet zo makkelijk is inderdaad...

en dan heb ik het niet alleen over een "walking fridge" :)

ik heb het meer over het feit om hier mensen boos te krijgen door de eigenwijze henkie uit te hangen....

als je een BEETJE beleefd blijft lukt het je dus gewoon niet.
Als je er echt om vraagt krijg je nog steeds hele goede adviezen.

overigens als ik zou willen zou het me nog redelijk lukken om een echte wandelende "frigo" te maken..

Tommyboy en scarfixcia hadden gelijk: ik ben een troll...

GJ_ had het voorrecht om IP adressen te kunnen zien en die had mij dus ook vrij snel door.....

Dank je wel voor de adviezen voor een wandelende, rijdende, biergooiende, zwevende frigo.. geen van allen gaat hier komen.

Ik heb besloten "lopende frigo" alsmede de frigo van 10 jaar oud of de mini frige bij deze te executeren.

iig hoop ik dat iedereen een beetje zijn ei kwijt heeft gekund in dit topic...

het heeft mij iig een flinke lachbui bezorgd en hoop jullie ook

* High met Henk bedankt jullie allemaal voor het geven van de adviezen!!!! :P :P :P

Ja hoor, maar deze hoort er dan nog even bij, dit is een mooie walk-in fridge: http://www.youtube.com/watch?v=PokFE0fJax8

Damn, ik vond dat berichtje "gekke henkie" al zo vreemd, maar ik had hem niet door.

Toch jammer, al die moeite voor niets. En ik had nog wel zo'n goed idee!

Ik kan het niet laten, hier komt ie alsnog:

als je nou 2 voeten maakt met een soort van vork, elk in de richting van de andere voet. Wanneer beide voeten op de grond staan, passen de tanden van die twee vorken ruim in elkaar. Zodra je dan een voet optilt, kan het ding toch niet omgevallen, omdat de tanden van de vork voorbij het midden, en dus voorbij het zwaartepunt komen. Op die manier kun je dus vrij gemakkelijk iets op 2 poten laten lopen, waarbij het zwaartepunt van de hele constructie nooit buiten het raakvlak van beide poten kan komen, en dus niet snel om zal vallen.

EDIT: stiekem toch wel een leuk sociologisch experiment.

[zelfreflectie modus]
Ik denk zelf dat ik niet gemakkelijk boos te krijgen ben, daar zul je toch echt veel meer moeite voor moeten doen. Zeker iemand die ik niet persoonlijk ken, via een onpersoonlijk medium als een forum, zal het bijna niet voor elkaar krijgen.
[/zelfreflectie modus]

Bar2D2..... BRILJANT!!! Lijkt mij echt een super project :)

@Henk; mijn lachspieren bedanken je voor een goede start van de dag ;)

@Sparky: dat heb ik vaker gezien, is in ieder geval een stuk stabieler dan twee pootjes een meter uit elkaar!

Bugger, niet alleen was het idee dus al niet meer nodig (of eigenlijk nooit nodig geweest), het was dus niet eens nieuw.

Ach, als iemand anders het al heeft gedaan, moet goed resultaat, was het blijkbaar wel een goed idee.

sparky: ie het neits voor jouw, voor de volgende beurs rosmalen mee te nemen??

kan toch wel achterop de motor?

ik ben bezig met een hexapod, met vrij stevige servo'tjes, teld een walking hexapodfridge ook ?

want ik denk dat ik toch wel zon minikoelkastje kan vervoeren als het moet :)

relaxte grap btw :)

HmH: alsof ik nog niet genoeg lopende projectjes heb...

Ik zou niet snel een lopende koelkast maken, eerder een hovercraft koelkast of zo.

Nog zomaar een idee: als je een RF afstandsbediening hebt met een enkel knopje "BIER, NU!" kan het ding eerst een driehoeksmeting doen om te bepalen waar je precies bent, zodat hij de beste route kan plannen om je zo snel mogelijk je biertje te brengen.

Op 25 juni 2009 19:52:51 schreef SparkyGSX:

Nog zomaar een idee: als je een RF afstandsbediening hebt met een enkel knopje "BIER, NU!" kan het ding eerst een driehoeksmeting doen om te bepalen waar je precies bent, zodat hij de beste route kan plannen om je zo snel mogelijk je biertje te brengen.

Maar misschien dat je eerst moet kijken of een dergelijke meting wel nuttig is. De tijd die het kost doet de effectiviteit misschien niet goed omdat het een kleine afstand betreft :)

Ja, maar het ding moet natuurlijk niet altijd naar de bank lopen. Dan zit je een keer ergens anders, op een andere bank, achter je computer, whatever, en dan moet je alsnog naar je vaste hangplek op de bank lopen omdat de koelkast daar op je staat te wachten.

Maak gewoon zo`n koelkast en werk hem weg in de tafel, dan hoef je ook niet meer telopen naar de koelkast.
Ps. deze koelkast is voorzien van het "goede" bier

de echte superkoelkast!!!

Ik heb nog wel een beter idee, denk ik: maak een slot op de koelkast, waarbij je binnen een bepaalde tijd een paar rekensommetjes moet oplossen. Pas als dat gelukt is, gaat de koelkast open. Op die manier krijg je geen bier meer als je al te ver heen bent, en het bijkomende voordeel is dat dom bezoek ook niet bij je bier kan komen!

Bonuspunten als het sommen zijn in andere getallenstelsels (73 * 4 - 7 in base-9? je hebt 10 seconden de tijd), en/of er exponenten in voorkomen. Met natuurlijke logaritmen, sinus/cosinus, etc. moet je wel oppassen dat je bier niet bederft.

Ik vind The Beer-Launching Refrigerator toch een stuk leuker en praktischer. Je moet alleen een hoog plafond met weinig lampen hebben. Wel niet in slaap vallen op de afstandbediening :-p.

ehhm met die bier gooigeval moet je wel een helm ophebben!! als er net wat interessants op tv komt (,)(,) dan heb je een probleem

En tegen de tijd dat je 5 biertjes op hebt en je motoriek niet meer geweldig is geeft het een geweldig effect! :)

Zolang je de rotzooi maar niet op hoeft te ruimen..

Op 25 juni 2009 21:03:57 schreef RoelA:

Zolang je de rotzooi maar niet op hoeft te ruimen..

bouw je daarvoor weer een andere robot haha

er bestaat toch al een automatische stofzuiger, dan hoef je alleen maar glazen flesjes tegebruiken, die knappen wel stuk als ze de grond raken:P

Ps. van 5 bier zal mijn motoriek niet zo veel anders worden, beroepsdrinker:P

[Bericht gewijzigd door meije op (22%)]

Op 25 juni 2009 20:47:23 schreef meije:
........
Ps. deze koelkast is voorzien van het "goede" bier

de echte superkoelkast!!!

[off-topic] inderdaat :) [/off-topic]

mare kan zoon automatische stofzuiger wel de hals van de fles op zuigen. wand die gaat meestal niet stuk als het flesje al valt.

Op 25 juni 2009 21:03:57 schreef RoelA:
En tegen de tijd dat je 5 biertjes op hebt en je motoriek niet meer geweldig is geeft het een geweldig effect! :)

Hoezo, na 5 biertjes? Geef die afstandsbediening maar eens aan een gemiddelde vrouw; dan is je bier op voordat je het weet, en heeft ze alsnog geen druppel gedronken...

Haha.. En maar klagen dat hij niet van Discovery naar NET5 wil zappen.. :)

Ik denk dat het dan verstandig is om een soort vingerscanner in de afstandbediening teplaatsen zodat geen onbevoegde mensen de bierschieter kunnen bedienen:P