je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

ik dacht , laat ik eens een topic starten met dingen die co leden bij de kliko gevonden hebben of in ieder geval gratis waren . ikzelf heb gekozen voor een beamer die ik bij de vuilnis vond op mijn ex werk , en er was niks mis mee ....

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding003-3.jpg

mattie

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat is bij mij tot dus ver een handje vol licht sluizen van sick en enkele andere merken.
De mooiste is dan een kleuren herken sensor van SICK. Werkt nog prima :)
http://images.mercateo.com/images/products/RS_Components/r303051_01.jpg

BTW, een beamer, da's wel mooi spul om voor niks te krijgen :)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Sine

Moderator

Een beamer heb ik ook ooit mee gekregen ... en die werkte nar een reparatie ( verbrande polarizer ) weer een aantal uur.

Maar acht uur achter elkaar draaien was hij toch niet zo blij mee.

http://members.home.nl/guidomennen/rosmalen/IMG_0534.JPG

Met een mooi hulk beeldje als resultaat.

@ nieko , dat is een aparte sensor waar zitten deze in ?
kleurendrukpers oid ?

@ sine , het is nog wel leesbaar en misschien dachten mensen dat is een aparte achtergrondkleur .
wie ben jij op de foto overigens ?
( diegene die een fles water giet in de beamer )?

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 10 juli 2009 17:39:55 (11%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

Op 10 juli 2009 17:17:58 schreef Sine:
Met een mooi hulk beeldje als resultaat.

Hulk?? Da's Tom toch?

http://www.uploadarchief.net/files/download/img_0534.jpg

Mijn lijstje "gratis" is tamelijk lang denk ik.
Er staan vele PLC's, MMI's, FO's en schakelmateriaal op.
Het mooiste is denk ik een stapel tafelmultimeters en signaalgenerators van Philips.

Ow, en een grote momentschroevendraaier, en later ook nog twee kleintjes.

gratis aanwinsten....
heb ooit drie fietstassen gekregen, waarvan een gevuld met echt en alleen een groot assortiment relais.
ik heb al geprobeerd een deel te verkopen, maar helaas.
ik was er heel blij mee, dat zeker!
en verder 100M UTP-kabel, en een 20-trafo-assortiment van tot 100VA!

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 10 juli 2009 17:44:23 schreef GJ_:
[...]
Hulk?? Da's Tom toch?

[afbeelding]

:D:D

ik heb al vanalles gevonden, gitaarvertsterkers, monitoren en natuurlijk beamers zonder lamp.

ook draagbare dvd spelers en gewone dvd spelers

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Op 10 juli 2009 17:37:44 schreef testman:
[...]
( diegene die een fles water giet in de beamer )?

Neen, dat ben ik, ik voer hem koekjes ...

/Edit:
Oh ja, mooiste gratis aanwinst is een Tek 454A scope.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op vrijdag 10 juli 2009 18:10:01 (14%)

ja ,ik moest er even over denken wat het bij mij was .
ik heb jaren op de stort gewerkt , in de zin van ik help op zaterdagochtenden en wat ik vind mag ik hebben .het was maar een dorpsstort dus het viel wel mee , en met -6 graden s'winters een ochtend lang en dan niks vinden is wel *lote. maar ik wist na een jaar precies op welke dag hoeveel mensen er kwamen ( meestal als de kinderbijslag binnen was ). en op mijn ex werk werd ook veel weggegooid. was een zorginstelling waar 1000 man werkte , en ik werkte bij de td , en de container stond ook bij de td .en ooit was de reden ( we hadden nog budget over en dat moest op voor 31 dec )

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lucky Luke

Golden Member

Computerschroot van school (deal gemaakt met sysadmin: als ze wat wegdoen neem ik het mee). Een van die PC's draait nog steeds. Niet meer in gebruik, maar werkt nog wel. Alle anderen inmiddels defect mobo. De ene die nog draait had ook een ander merk mobo. (is een 800Mhz celeron*, toendertijd met 128mb ram, nu geloof ik ook weer, tussentijds zat er op een gegeven moment 512 in, maar aangezien ik 'm nu niet meer echt gebruik is het ram aan anderen gedoneerd.)

Verder later tussen een berg oude PC's een klein (denk 16 inch breedbeeld ofzo als dat bestaat, is iig een nogal raar formaat) TFTje gevonden. Moest een 18V voeding hebben, die zat er niet bij. Kabel wel. TFTtje werkt prima al wordt het beeld af en toe wit (ligt volgens mij aan die kabel). Kan nooit echt een groot probleem zijn, tik erop verhelpt het, zal wel een los contact zijn. TFTje is ook niet intensief in gebruik (staat op die PC :P) dus geen last van.

Verder een berg UTP kabel.

En last but not least de print (en deel v.d. onderdelen) van mijn binaire klokje.

(en dan nog kan het zijn dat ik iets vergeet. B.V. diverse oude inkjet printers. Voor de rest klein grut als muizen en kabeltjes)

*er heeft ook eens een 1400Mhz celeron ingezeten, maar die is stukgegaan :(. Er zat oorspronkelijk geloof ik een 800 of 900mhz celeron in. Of anders 700 of 400, tis al een tijdje geleden.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 10 juli 2009 17:59:41 schreef Rd12tf:
[...]

Neen, dat ben ik, ik voer hem koekjes ...

koekjes , is hem niet goed bekomen en meteen ziek geworden .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fzwart

Golden Member

Van collega's die de VUT in gingen: Tektronix 475, 475A en 2x 454A scoops.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Veel computerafval. Pro netwerkapperatuur, dikwijls elco in voeding stuk. Een print met een hele hoop solid state relais die bij digikey 55$ per stuk kosten.

Een tektronix 2465DVS. 300 MHz scoop. Ex Collega belde me op nadat ik al half jaar weg was of ik belangstelling had :-p

Philips 15MHz enkel kanaals scoopje. ( gekregen van de Fysiotherapeut die hem eerst gebruikte om spierspanningen te bekijken. )

Ooit 8km coaxkabel mee gebracht van het werk, Was scrap. ( lengts van 80 meter tot 500 Meter. Kon ik gratis weggevan aan scouting en radio amateur groepen.

schroff 19inch rack. Is ondertussen al 2 keer mee verhuist.

De lijst is lang :+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Het mooiste wat ik gratis gekregen heb: een Philips PM3215 scope.
Nou ja, gekregen... Vriend van me wilde zelf een soort houten wenteltrap maken in huis. Heb ik voor hem uitgetekend zodat hij alle delen van tevoren kon zagen. Paste allemaal nog perfect ook.
Hij bleef maar zeuren wat ik er voor moest hebben, maar ik zag dat als een vriendendienst. Komt hij ineens met die scope aanzetten die hij ergens gekocht had.

Verder red ik op m'n werk nogal eens wat restmateriaal uit de oud-ijzer container (voor een machinefabriek is het afval, voor mijn hobby-werkplaatsje gewoon voorraad) en bruikbare onderdelen uit de afvalbak (bij voorkeur voordat het er hardhandig in gegooid wordt): Motoren, relais, frequentieregelaars, eindschakelaars, drukknoppen, PLC's, rittalkasten, klemmenstroken, etc.
Tja, weggooien kan altijd nog en regelmatig komen er dingen van pas.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

dat is toch mooi allemaal , en het bedrijf hoeft de bak niet zo vlug te laten legen . en bedrijven gooien vlug iets weg .

waar ik werk doen 4 bedrijven samen met de vuilcontainer en ik heb er al bewakingsapp uit gehaald en oude brandalarmsystemen ( voor de componenten ) ook viste ik er vorige week een hp laserjet 3500 uit met volle cartridges en het is een kleurenlaser , met grote cartridges . het defect : na veel zoeken bleek een clutch te slippen op de zwarte drum . hier kan ik nog jaren mee voort .

( heb nog nooit een nieuwe cartridge gekocht , heb eerder een andere printer )

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Eigenlijk doe ik altijd oud-ijzer ruilen:
Ik neem m'n eigen oud-ijzerbakje mee om het in de container leeg te kieperen en vis dan het voor mij bruikbare materiaal er meteen uit :+

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Die beamer van de TS:
Niet een of andere jatterige werknemer die slim dacht te zijn de beamer van de zaak op deze manier te verdonkermanen.
Je bent hem in ieder geval een stap voor geweest!
En netjes compleet met kabels en AB :)

zonder prutsen kom je nergens!

regelmatig word ik voorzien van rolstoelmotoren (sterk!!) en nagel nieuwe accus..

heb hier in den haag een bedrijf zitten dat naar mij de resten plaatstaal stuurt.. voor nop :+ :)

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

nou het was zelfs zo dat ik hem kreeg van het hoofd facilitair , en die zei deze is van afdeling wonen geweest en die zeiden deze is kapot en mag weg ,want er is al een nieuwe gekocht. ik heb hem toen nog gebeld of dit echt was wat hij zei .en nogmaals kan in de kliko !! en heb hem nog een half jaar gebruikt maar doordat mijn huis klein is en het ding maakt veel geluid met zijn 4 fans ( en hitte ) een avond kijken en het was 24 graden in mijn huiskamer . toen heb ik hem maar verkocht .

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hier voor de deur stonden twee mooie Technics SB-T20 honeycomb luidsprekers. Zijn nog prima om te zien, klinken super en waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar nu spijt dat ie die Bose luidsprekers heeft gekocht... :P

Dit heeft een vriend van me van z'n oom gekregen, schijnt vrij oud te zijn. Zijn allemaal los te schuiven blokjes. Heb geen idee of het de bedoeling was om een radio oid. te bouwen of dat er meer mogelijkheden waren. Kent iemand het?!
http://home.kpn.nl/will1362/blokken.JPG

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

je moet altijd bij de afvalbak gaan zitten na een rommelmarkt, daar worden heel vaak heel veel leuke dingetjes weggegooid omdat ze niet verkocht waren.
sommige mensen slaan eerst hun spullen kapot voordat ze hem weggooien, daarmee moet je gewoon een praatje maken.

laatst een oude laptop & een oude sony videocamera gescoord.

Sine

Moderator

Dit heeft een vriend van me van z'n oom gekregen, schijnt vrij oud te zijn. Zijn allemaal los te schuiven blokjes. Heb geen idee of het de bedoeling was om een radio oid. te bouwen of dat er meer mogelijkheden waren. Kent iemand het?

Blocktronic !

Dat heb ik +20 jaar geleden ooit voor mijn verjaardag gekregen.

http://www.lifeaftercoffee.com/2006/05/24/bloc-tronic-electronics-toy/

@ sine , het is nog wel leesbaar en misschien dachten mensen dat is een aparte achtergrondkleur .
wie ben jij op de foto overigens ?

Jup het was wel nog leesbaar, maar het ziet er toch wat vreemd uit :P

Het waarom was na nadere inspectie ook meteen duidelijk

http://www.gigawatts.nl/co/projects/beamer/IMG_0078.JPG
http://www.gigawatts.nl/co/projects/beamer/IMG_1464.JPG

Op 10 juli 2009 17:44:23 schreef GJ_:
[...]
Hulk?? Da's Tom toch?

[afbeelding]

http://www.gigawatts.nl/co/smile/worshippy.gif

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 10 juli 2009 21:55:29 (46%)

goed dat jij het weet sine ik kan er niks bij bedenken .
ik ben nog van de kosmos 3000 dozen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Veel te modern man, blocktronic is veel ouder, na dat blocktronic spul kreeg ik een philips exeprimenteer doos

http://www.sjelab.nl/dozen.htm#C6130

Dit topic is gesloten