schaalverdeling led vu meter

wat is de schaalverdeling van de led vu meter op deze site?

pe4mb

als je in de datasheet van de LM3915 kijkt, dan zie je dat per stap een waarde genomen word van 3 dB (omdat het een logaritmisch IC is)

IF you can't convince them, then confuse them!

maar van waar tot waar gaat ie?
en hij bestrijkt nu bij mij een te klein gebied, kan ik dit uitbereiden zonder extra leds?

pe4mb

ik zou zeggen, lees de datasheet goed door

IF you can't convince them, then confuse them!

er staat iets in van 3 db per stap. dus 30 db. maar waar begint of eindigt hij?
verder kan ik er niet in vinden hoe ik de stappen vergroot tot 6 db. en daarbij mag hij niet uitbereiden naar beneden, maar alleen naar boven.

pe4mb

Op do 04-07-2002 10:19:52 schreef Martijn Berntsen:
er staat iets in van 3 db per stap. dus 30 db. maar waar begint of eindigt hij?
verder kan ik er niet in vinden hoe ik de stappen vergroot tot 6 db. en daarbij mag hij niet uitbereiden naar beneden, maar alleen naar boven.

ik zie niemand die 30 db heeft gezegd :) maar kan je die 6 db niet oplossen met een weerstandje te vergroten? zodattie meer kracht nodig heeft om hem omhoog te duwen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

maar welke? en moet dat niet logaritmisch ofzo?

pe4mb

Op do 04-07-2002 10:52:56 schreef Martijn Berntsen:
maar welke? en moet dat niet logaritmisch ofzo?

volgens mij kan je dat schema wat in de datasheet zelf staat wel regelen...!

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

ik heb die hele datasheet doorgelezen maar er staat niets over de schaalverdeling vergroten zonder het in cascade zetten van twee meters!

pe4mb

ja maar als je effies logisch nadenkt(volgens mij dan:))
als je nou gewoon die ingang wat probeert te dempen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

maar ik wil wel dat hij de ware geluidssterkte aangeeft. en niet dat hij er wat naast zit, of zo iets.
het is de bedoeling dat hij de geluidssterkte gaat weergeven van de uitgang van een 7 watt versterkertje.

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op donderdag 4 juli 2002 17:19:16

pe4mb