Audiospectrum
"Audiophiles don't use their equipment to listen to your music. They use your music to listen to their equipment."
Hey mensen,
ik heb een Pioneer TS-W258D2 1200 Watt woofer en ik ben van plan om 2 verschillende versterkers hierop aan te sluiten. aangezien de Woofer 2 aansluitingen heeft, dacht ik: op elke aansluiting 1 versterker gebrugd.
mijn vraag is: is dit schadelijk of zelfs fataal voor mijn woofer of versterkers?
Hartelijk dank
Audiospectrum
"Audiophiles don't use their equipment to listen to your music. They use your music to listen to their equipment."
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Aangezien het je niet om de geluidskwaliteit te doen is, maar puur om de wapperende broekspijpen, zie ik geen probleem. Als je de versterkeruitgangen maar 100% elektrisch gescheiden houdt.
Edit: ik ging ervan uit dat het een speaker was die ook echt 1200 W kan hebben. Dom dom dom 
[Bericht gewijzigd door Fuzzbass op (22%)]
Speaker heeft een dubbele spreekspoel.
Echter dat vermogen..... 1200W is hetgeen de speaker maximaal gedurende zéér korte tijd (microseconde of 2.....) kan verdragen (dus PMPO!!), zoals vermeldt op de site van Pioneer.
Als nominaal vermogen staat 350W vermeldt en dat staat er dus niet voor niks. Een luidsprekertje van 89€ kan never nooit geen 1200W continu op z'n spoel krijgen.
Je moet dus uitgaan van zo ongeveer 350W aan 2 ohm.
[Bericht gewijzigd door Roy B op (16%)]
Audiospectrum
dus als ik er een versterker van 350 watt aanhang, dan haalt de woofer zijn piek van 1200 watt alsnog?
Als die versterker 1200W PMPO kan leveren wel........
Ook hier, staar je niet blind op vermogen cq watts, is zinloos. Maar daar is genoeg over te vinden op het forum.
Edit: antwoord aan hieronder:
PMPO staat voor voor Peak Music Power Output.
Zoek even op Google, dan vind je daar voldoende over. PMPO is een totaal nietszeggende waarde. Je moet altijd kijken naar nominaal/gemiddeld/RMS vermogen. (Al bestaat RMS vermogen eigenlijk niet).
[Bericht gewijzigd door Roy B op (45%)]
Audiospectrum
nou zal ik wel dom klinken, maar ik heb geen idee wat PMPO inhoudt. volgens mij heb ik het al: PMPO is het vermogen dat een versterk in een zeer korte tijd kan leveren?
[Bericht gewijzigd door Audiospectrum op (43%)]
Audiospectrum
Op 9 januari 2012 17:12:55 schreef Roy B:
(Al bestaat RMS vermogen eigenlijk niet).
Een betere term hiervoor is sinusvermogen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.