Beste Lemmings,

de huidige status is alsvolgt. ik heb de epoxy er zojuist grotendeels af.

ik heb het eerst geprobeerd met een haarfohn. dit lukte amper. ik moest even wachten, maar heb vandaag een heatgun kunnen lenen.

op 100° lukt het amper. op 280° gaat het perfect, maar moet je uitkijken dat je de SMD onderdelen niet van de print blaast. je hebt maar heel even, anders wordt de folie op de achterzijde geroosterd, maar de hars word brokkelig als je hem een seconde of 5 verhit, en dan snel afkrabt.

het lijkt er trouwens wel op dat er bij mij een andere controller opzit. ipv een skymedi zit er een een initio INIC-1861 op. de PCB is ook anders. ik zal morgen foto´s uploaden.

hmm interessant. Diegene die Frankzi heeft is een jaar oud. Die jij hebt is een nieuwe. Misschien zijn ze overgestapt (misschien vanwege security redenen :P).

Grappig...

Ik heb toevallig vorige week deze gekocht:

http://www.uploadarchief.net/files/download/eas_usb.png

Een SATA harddisk behuizing met USB3 aansluiting.
En een INIC 3607E controller zorgt daar voor de AES versleuteling.

En ook hier geldt dat na een 'master reset' de schijf onleesbaar is en opnieuw geactiveerd/gepartitioneerd/geformatteerd moet worden.

[EDIT]
Overigens kan ik de PIC van de USB-stick nog los solderen om te zien of ik hem 'stand alone' nog wat kan onderzoeken.

Risico is dan wel dat zowel de PIC als de USB-stick definitief onbruikbaar worden.

[Bericht gewijzigd door Franzki op (22%)]

http://www.uploadarchief.net/files/download/corsair_sw.jpg

het lijkt erop dat de beide leds op pin 9 en 10 zitten.
pin 9= LED 'open slotje' via 0.8KΩ
pin 10=LED 'dicht slotje' via 3.8KΩ
pin 4 word gebruikt om de USB te detecteren. deze wordt laag getrokken als 5v aanwezig is.

ik heb 4 probes aangesloten:
probe = pin
0 = 8
1 = 7
2 = 6
3 = 5

eerste screenshots zijn beschikbaar op:

https://www.dropbox.com/sh/lqmuevqfe76c9lp/AABc2tnAMd6tBSDtQcKSnPL3a?d…

wat opvalt is dat:
- er is telkens maar 1 lijn actief: Pin 8 word meteen actief na Pin 7, pin 5 na pin 6
- dit alles gebeurd in minder dan 2 ms.
- na 4 ms komt er nog wat data, waarschijnlijk is dan de key geladen uit eeprom

het probleem is dus dat ik het protocol niet herken. het ziet er niet uit als SPI, want ik zie nergens een clock. I2C lijkt me ook sterk, omdat er op 4 lijnen wat gebeurd.
kan iemand een duwtje geven in de goede richting??

p.s.
ik heb dus express geen pin gezet. mocht het zo zijn dat de fabrieks key altijd hetzelfde is (waarschijnlijk niet meer, er is al een security bulletin uitgebracht),dan zouden we die kunnen onderscheppen.

Wel grappig om te lezen dat je een ander printje hebt en een andere flash-controller ziet maar dat tot dusverre de schakeling rondom de PIC hetzelfde lijkt.

De twee LED's had ik ook zo uitgemeten maar ik kon niet goed verklaren waarom de serieweerstanden onderling verschillen. Of komt dit gewoon door de combinatie van de gebruikte LED en voedingsspanning?

ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle buttons heb doorgemeten. maar alle componenten zit op dezelfde plek, dus ik heb even aangenomen dat dat wel hetzelfde zou zijn.

wat betreft de leds, deze worden gesinkt. de leds hangen met hun anode aan de voeding van de pic, de weerstand gaat van de kathode naar de PIC z'n output.

de voeding van de PIC komt via een diode uit de batterij.
helaas had ik deze diode met het hetelucht pistool van de print geblazen. ik heb er dus een willekeurige diode ingezet, en de spanning komt niet ver boven de 3v3.

Ik heb deze topic gevonden via Google en wilde vragen hoe het staat met dit "projectje"?

Ik wil zelf ook kijken naar de genoemde USB stick namelijk.

Ben benieuwd of er nog iets nieuws gevonden is.