Hoi,
Ik wil graag via mijn keyboard Yamaha Dgx 300 mp3 liedjes afspelen,maar dit gaat niet via midipoort.(alleen midifiles)
Nou heb ik zelf via google en winkels geinformeerd hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen|en de oplossing is: Koop een mixer.
Wat ik graag wil is dus het keyboard en een mp3 speler aansluiten op een mixer en dan via de koptelefoon de muziek uit de mp3 speler horen en meespelen op het keyboard en dit ook tegelijk horen via de koptelefoon.
Wilde deze via marktplaats of zo kopen,en waar moet ik op letten wat de mixer ondersteund om het werkend te krijgen,en eventueel welke kabels heb ik nodig.
Bedankt,Groetjes Willie
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Wat belangrijk is zijn de aansluitingen die er op zitten.
De kabel van je keyboard zal, vermoedelijk, een monokabel met een 6,3 mm plug zijn.
De output van je mp3 zal, vermoedelijk, een stereokabel met een 3,5 mm, of zelfs 2,5 mm plugje.
Die types pluggen moeten worden ondersteund, anders moet je verloopsnoertjes gebruiken.
Een standaard instrument monokabel is, zoals het woord al zegt, mono. Dan krijg je maar op 1 kanaal (links of rechts) signaal.
Het zou dan makkelijk zijn als de mixer er voor kan zorgen dat het signaal toch op beide kanalen komt. Anders met een verloopkabeltje.
Voor de mixer zelf is het redelijk simpel
- uiteraard signaalnivo per ingang
- master nivo
- hoofdtelefoon uitgang
- eventueel toonregeling per ingang
- eventueel clip indicator
Hoi,
Dankjewel voor het antwoord,als ik het dus goed begrijp vanaf het
1: keyboard de uitgang phones naar dubbele tulp in mixer
2: mp3 speler phones naar dubbele tulp in mixer
En dan kan ik luisteren via koptelefoon aansluiting op de mixer?
Groetjes Willie
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Dit ding doet precies wat je wil en nog een paar dingen meer. Voor 33 euro.