Ik heb een vraag... Ik heb een platenspeler van Technics aangesloten op de phono ingang van mijn versterker. Maar af en toe hoor je een hele piep er doorheen (verschillende frequenties en niet continu). Het is geen brom van de aarde (die zijn lager). Iemand een idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen?

Sterke piep? Komt ie ook voor als de platenspeler afgekoppeld is? En als ie uit staat?
Eerste ingeving is netvervuiling door 'n slechte schakelende voeding. Niet alleen zendamateurs hebben last van slecht ontstoorde apparaten...
Ook is een aardlus alsnog mogelijk, als er ergens in de set een schakelende voeding zit, kan je dat gaan horen.

Het is een sterke piep. De platenspeler heeft geen aan/uit knop. Normaal is er geen geen piep als ik de input selector van de versterker op iets anders dan phono heb staan.
Naast de audio ingangen aan de achterkant van de versterker zit nog ingang, is dat voor een aarde draad? Lijkt alsof er wel een soort plugje in moet. Ik weet niet of dat met aardedraad het geval is...

Een (goede) draaitafel heeft een aparte aardedraad voor de shell, de toonarm indien van metaal en het metalen frame.
Deze draad verbindt je met de aardaansluiting op de versterker.

Dit voorkomt allerlei bijgeluiden zoals oscilleren, brom, etc.