De meeste auto's in europa niet paul .
Wel eobd
(european on board diagnostics)
obd2 is voor de het amerikaanse continent.
Maar als het goed is moet dit vanf 2001 zijn benzine motoren diesels wel vanf 2003 .
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 17 maart 2012 21:31:05 schreef daandc:
obd2 is voor de het amerikaanse continent.
Maar als het goed is moet dit vanf 2001 zijn benzine motoren
Wat zeg je nou eigenlijk? 2003 is toch na 2001 zekers? Mijn auto uit 2001 heeft gewoon obd2 hoor.
Dat wij hier in europa eobd hebben .
In amerika obd2 .
En dat het eobd voor benzine motoren vanaf 2001 verplicht was en voor diesels vanaf 2003 .
Je moet de laatste zin los zien van de rest van de tekst .
[Bericht gewijzigd door daandc op (17%)]
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
EOBD of OBD2 is exact hetzelfde. Europa moest er weer een E voorzetten.
Helaas is Peugeot (en nog een paar) pas erg laat overgegaan op EOBD.
Zeker deze ecu, een 1AP, is niet (E)OBD(2) compatibel.
Kras of scheur hij zit aan de kant waar nog 2 ontsteking IGBT's kunnen, wordt in deze auto niet gebruikt.
Op de sloop moet je dan een complete set halen ECU,BSI en de sleutels. En dan maar hopen dat de rest op de auto klopt met de codering in de BSI( merk ABS, Airbags, Stuurbekrachtiging, Airco, Radio etc)
Een nieuwe BSI is +/-300 euro.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 17 maart 2012 21:47:57 schreef flipflop:
[...]
Wat zeg je nou eigenlijk? 2003 is toch na 2001 zekers? Mijn auto uit 2001 heeft gewoon obd2 hoor.
Ik heb de ELM5 opvolger van ELM327
Beste heer xxxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Waarschijnlijk leest u voertuigen uit welke niet EOBD / OBDII ondersteund zijn. De tester welke u heeft gekocht is voor benzine voertuigen vanaf 2001 en dieselvoertuigen vanaf 2004. In sommige gevallen kan het voorkomen dat auto’s vanaf 1996 al zijn voorzien van de juiste protocollen maar dat is helaas niet te garanderen.
Voor meer informatie over uitlezen met uw tester kunt u onderstaande link bekijken.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/manuals/eobdhandleiding.pdf
Met vriendelijke groet,
Smeets Solutions
Mark Smeets