Beste knutselaars,
Ik repareer geregeld professionele cd spelers (lees dj spelers)
En vandaag weer een defecte opgekocht om te repareren.
Nu is de klacht van deze dat de cd niet meer word ingenomen (slot-in) systeem.
Heb het loopwerk gedemonteerd en kwam al meteen tot de ontdekking dat simpelweg het aandrijf snaartje uitgerekt was.
Waar kan ik ergens deze snaartjes bestellen?? ik zal het op maat moeten doen want het slot-in mechanisme heeft geen merk/type o.i.d.
Nu ik het toch los heb liggen ook gelijk maar een nieuwe laser steken 
joopv
Golden Member
http://www.elektronica-online.nl/
zoek op "snaar". 246 snaren gevonden, platte, ronde, vierkante, in diverse afmetingen en lengtes.
Thanx ik heb reeds daar besteld 
Nu zit ik nog ineens met een andere vraag, de laser is een kss213Q
Kan ik deze vervangen voor 1 met een lagere eindletter?? dus de b,c,d,e of f??
De q kan ik zo nergens vinden in nl dan.
Voor de kss213Q:
http://www.ebay.com/itm/NEW-SONY-CD-DVD-Laser-Lens-Optical-Pick-UP-KSS…
+/-9 euro incl de verzendkosten.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Waarschijnlijk past een van de lagere-lettertypes wel, maar de prestaties zouden wel eens minder kunnen zijn in deze toepassing. In dat geval kan je de oude beter laten zitten als die nog goed werkt.
De KSS 213 is voor zover ik weet nog gewoon nieuw te koop.
Duur zijn ze niet, defect gingen ze op zeker.
Ik zou er dus maar wat inslaan voordat ook deze niet meer te koop zijn.
Zelf heb ik een KSS 190 a en die is er dus echt niet meer.
Ook de opvolgers als KSS 151 en 272 zijn er niet meer en deze zaten toch in dure high end spelers.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Die letter er achter heeft wel degelijk een betekenis. Ik heb eens een laser vervangen die als vervangend type was gegeven. Er waren 3 nieuwe van het type A en er was i stuks van het type B. In eerste instantie een A laser gemonteerd en die werkte niet, toen een andere type A er in en deze werkte ook niet en tenslotte die met type B er in gezet en die deed het wel. Uiterlijk was alles gelijk en een verschil kon ik niet ontdekken. Uiteraard was het niet de ESD beveiliging, want daar heb ik natuurlijk wel aan gedacht. Ik vermoed dat de polairiteit van de spoelen van de lens anders waren, want ik kreeg wel een perfect RF signaal steeds opnieuw, maar hij vond zijn index niet en dat kan alleen als de lens de verkeerde kant wordt opgestuurd, dat is de enige verklarig die ik ervoor heb kunnen verzinnen.
Groetjes Hans.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
@ arnold d , zo'n sony cdp-777es die jij 1 hebt stond er pas 1 op mp die stuk was. ondanks het defect bracht dat ding nog 150 euro op . de kans dat je goedkoop een donor gaat vinden lijk dan toch somber te worden...
Ik weet het TESTMAN, ik was er net te laat bij helaas.
Ik had de speler graag willen hebben om te herstellen.
De vraag er naar is er dan ook weer en veel van die spelers gaan er nu een beetje de brui aan geven.
Ik denk dat niemand een apparaat van dat formaat de vuilbak in mikt.
Staat ook nog een oudere spelende 557 esd waarop ik bied.
BIZAR maar waar in Duitsland vroegen ze er 800 euro voor en JA hij is verkocht.
Ik heb dus een 557 esd en die klinkt gewoon zeer goed maar ja die laser is er dus echt niet meer.
Wie heeft er een KSS190 a? ha ha eventueel te ruilen tegen een KSS 151 welke al even zeldzaam.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
na de laatste opslagopruiming had ik nog wat cdm4 , 2 en kss213 , oude jvc en pioneer in de audio afdeling liggen , niks exotisch uit die es reeks helaas.
de cdp777es had als defect trouwens dat er alleen een openlopende potmeter zichtbaar was , verder deed hij niets meer . de verkoper vroeg er 75 euro voor , maar de speler bleek nogal gewild te zijn, dat bedrag was in een uur al 3x zoveel bij de biedingen .