Hallo,
heeft er iemand het schema van een Versterker AX700 van JBsystems?

R153 en R253 zijn zeker stuk

vervangen is 1, maar ik zou zeker willen zijn dat we geen andere items opblazen.

Bedankt !

Het grote probleem van deze "low-budget" merken (ik zeg niet dat er iets verkeers aan is!), is dat kwa schema's/service manuals er zo goed als niks van te vinden of krijgen is.

Je kunt het het best proberen via de importeur van JB Systems.
Probeer het schema evt via Beglec eens op te vragen:

http://nl.beglec.com/

De AX-700 is hetzelfde als de VX-700 en er zijn drie versies van.
Ik denk dat je het schema van de eerste versie moet hebben.
Als het gaat om een grote print dan is het op zeker het eerste model.
Post eens een foto van de binnenkant van de amp.
Dan kan ik je vertellen welk type het is en je via de mail het juiste mail adres bij Beglec doorgeven. :-)

ik hoop dat de foto niet te groot is...
http://users.telenet.be/ot0d/20120515.jpg

Foto is te klein om componenten te zien.

Schema is bijna niet te doen, beglec doet daar niet aan aan particulieren.

Het is een hele simpele AB eintrap, die met elke simpele ervaring te repareren is.

Je moet alleen wel kennis hebben van deze schakeling, anders heb je zeker dat schema nodig.

Dus geen nummers van onderdelen geven maar plaats liggende onderdelen en uiterlijk omschrijven.

een ovale ringkern , dat zie je ook niet vaak ...

@ nijhuis.. ik ben ook geen particulier... soit

De 2 waarstanden die ik omcirkeld heb staan in serie met een cap,
deze 2 weerstanden waarde 10 ohm, 5 watt.
Er moet dus redelijk wat stroom doorgelopen zijn,

De versterker is gaan roken, toen er teveel terugkoppeling geweest was tussen micro-luidspreker (zo zie je dat elektronica wert met rook... rook eruit...)

Deze R's vervangen is het snelste oplossing, zolang er niet meer stuk is, hier wil ik wat meer zekerheid

reverse engineering is ook een mogelijkheid....maar tijd is kostbaar

De versterker is gaan roken, toen er teveel terugkoppeling geweest was tussen micro-luidspreker (zo zie je dat elektronica wert met rook... rook eruit...)

:-)

Maar de JB Systems versterkers zijn dan ook niet beveiligd?
Of bestaat de beveiliging uit die 2 weerstanden dan? Een versterker mag toch zeker niet in rook opgaan bij wat rondzingen van een mic (ook al dien je zoiets te voorkomen natuurlijk).

Thuis heb ik een soortgelijke amp staan, T.Amp, eigen merk uit China van Thomann. Levensgevaarlijke versterker, voor je speakers tenminste.

Mogelijk zijn het de weerstanden van het gebruikelijke RC netwerk aan de uitgang ?

Als dat het is en de amp op de testbank in een dummyload op een behoorlijk vermogen een tijdje goed draait zou ik volstaan met het vervangen van de weerstanden.

Sorry voor de late reactie. :-)
Maar dat is het eerste model.
En je hebt mail. ;-)

dagdag,

Ik zit ook met een AX700 (zelfde versie) die niet meer werkt. Totaal ander probleem wel, twee transistoren die niet meer werken ...
Is het je gelukt om dit schema vast te krijgen? Kan je me verdere info geven?

alvast bedankt!

Ik kan het zo 1,2, 3 niet meer vinden.
Maar ga voor je op zoek kan even duren maar het komt.;-)