Ik heb deze microfoon op de kop getikt: http://www.uploadarchief.net/files/download/holmco.jpg Maar ik krijg 'm niet goed aan de praat. En ik kan er geen aansluitschema van vinden. De foto's zijn overgenomen van een Noors forum. De vraagsteller daar, krijgt het ding na veel omhaal werkend via de geluidskaart van een pc. Ik niet.
Het zal een condensatormicrofoon zijn, met fantoomvoeding (via de bruine draad). Dit heb ik voorzichtig geprobeerd met + 2½ volt en aangesloten op een kleine gitaarversterker.. Dan werkt de microfoon niet/nauwelijks. Op het moment van het verwijderen van de 2½ volt echter, werkt de microfoon kortstondig (natuurlijk) zeer goed!
Mogelijk is de aangeboden spanning te laag, maar de fantoom van de mic-in van een pc is zo'n 4 volt en daar lukt het mij dus ook niet mee.
O, met een 9 volt batterij eraan werkt het wel heel goed. Opgelost dus. Waarom het niet aan de geluidskaart wilde is van later zorg 
Die afbeelding van jouw microfoon deed mij gelijk denken aan een Peiker microfoon.
Anders heb je hier misschien wat aan:
http://www.holmco.de/pdf/MH-50-E2e.pdf
Ha Hugo, ik weet dat ie op zo'n Peiker lijkt ook al heb ik die nooit gehad.
Bedankt voor de link naar de PDF. De draadkleuren kloppen precies, en ook hun functie. Dus ik had 'm al goed aangesloten maar hij wil niet op 2½ volt. Wel vreemd eigenlijk, want een spanning aanleggen zonder die 2k2 ertussen is volgens het blad meteen Uk en dat zou in orde moeten zijn. Ik ga nog wel testen wat dan de minimum spanning kan zijn...
Ik heb het ding vanmiddag voor 2 euro op een rommelmarkt gekocht 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Wellicht een rot elco'tje? Volgens de gegevens zou hij inderdaad vanaf een lage spanning al moeten werken.
Uiteindelijk wilde het toch op de geluidskaart van de pc werken. Was verkeerd aangesloten. Stom, ik weet het. Hoe dan ook bleef 2½ volt te weinig. Dat wijt ik dan maar aan het feit dat mijn Holmco niet exact dezelfde is als die van de PDF.
Nu heb ik 'm omgeplugd en aangesloten op mijn Kyodo KG-105. Die set geeft 5 volt fantoomvoeding. Werkt prima, maar schijnt wel zachter dan mijn oudbakken Motorola-Baco-dynamische-mike-met-voorversterker-van-2,50. (De originele microfoon heb ik nooit gehad.) De Holmco is natuurlijk een stuk mooier om te zien!