K 8023

Hallo,ik dacht dit topic best hier onder te brengen,maar vergeef me als ik me vergis.Eerst en vooral:ik ben mechanisch goed onderlegd,maar weet absoluut niks van elektonica en zou wel wat hulp van jullie bollebozen kunnen gebruiken.

Met de Velleman K8023 is het mogelijk om over 2 kabels 10 kanalen aan te sturen;ik veronderstel bv. relais oid aan de uitvoerende zijde(lees bv robotarm).
Nu is mijn vraag;kan je door datzelfde systeem ook telemetrie terugsturen;bv een sensor uitlezen oid?
En ook;kan je bv de draaisnelheid van een motor regelen ed?
Vergeef mijn onwetendheid,dit is niet mijn branche>
Dank bij voorbaat.

Nu is mijn vraag;kan je door datzelfde systeem ook telemetrie terugsturen;bv een sensor uitlezen oid?

Nee, het zijn alleen maar uitgangen

En ook;kan je bv de draaisnelheid van een motor regelen ed?

Nee, bedoelt voor relais, dus AAN/UIT

Daarnaast heb je ook nog een van de andere kits nodig: K8000, K8006, K8046, K8050

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dank je,Roland.
Om je geduld nog even op de proef te stellen,mag ik je vragen
waarom en hoe ik die andere kits moet toepassen?
(of 1 of andere link...ik vind maar weinig info)

En, het valt me net te binnen;
kan je voor die telemetrie bv een andere K8023 gebruiken maar dan omgekeerd(gewoon een idee van een dummy)?

Dank bij voorbaat,allemaal.

Ik zou een heel verhaal kunnen houden waarom het niet kan, maar je bent gewoon beter af als je een Arduino neemt ipv de Velleman kits.

http://www.societyofrobots.com/step_by_step_robot.shtml

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.