Sluiten van topics? Houding tov. nieuwe members?

Dit topic is gesloten

Hoi allemaal,

De laatste weken is mij verschillende keren opgevallen dat topics gesloten worden, zonder geldige reden (ik kan ook fout zijn, maar ik kon op de moment zelf geen enkele reden zien waarom wel)

Bijvoorbeeld 2 topics locken omdat ze 2 keer gepost zijn in verschillende categoriën.
Spijtig genoeg had de mod in kwestie niet gezien dat deze 2 topics (met gelijkende titel) allebei door een andere gebruiker waren gepost, toevallig zeer kort na elkaar.
Dit heb ik de laatste 2 weken 2 maal zien gebeuren.

Ook blader ik net door een paar posts, waarbij de mod in kwestie zeer kortaf reageert op een pas geregistreerd lid, dat moeite heeft gedaan om een deftige post te schrijven.
Ook dit ben ik de laatste tijd wel een paar keer tegen gekomen.

Sorry, maar ik zeg het zoals het is: hierdoor jaag je mensen weg van het forum.

Ik ga de mod niet publiekelijk hier in het topic noemen, ik wil hem niet persoonlijk aanvallen of beledigen. (Dus ik ga ook geen threads linken, omdat dat dan weer verwijst naar de mod natuurlijk... Maar met een paar minuutjes bladeren door topics kan je wel al snel een beeld krijgen van wat/wie ik bedoel)
In mail naar een andere mod/admin wil ik eventueel wel voorbeelden geven omdat het probleem dan kan opgelost worden.

Want het is zonde dat sommigen niet meer terug willen komen naar een geweldig forum als dit, omdat 1 van de mods er zeer bot tegen heeft gedaan.

Mvg,

Azziplekkus

Ps. Jullie denken waarschijnlijk "och, weer iemand die komt wenen dat zijn topic gesloten is geweest door een mod, en daardoor kwaad is" Neen... in geen enkele van de threads waarover ik het heb, heb ik iets gepost :)

Het is idd een geweldig forum en het is niemand zijn bedoeling mensen weg te jagen.
Als een ieder zich aan de regels houd, is er niets aan het handje.
En ja, het is "soms" supervervelend als eenzelfde vraag in meerdere topics gestelt wordt.
Het overzicht raakt hierdoor weg en voor de zoekfunctie word het ook lastiger.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? http://www.ledverlichting-ledverlichting.nl

De topics gingen allebei over hetzelfde onderwerp, maar een TOTAAL verschillende vraag. Dus er was geen enkele reden tot sluiten.

In het andere geval, van een post die ik nog maar pas las en gesloten werd, heb ik zitten zoeken naar een reden tot sluiten, maar ik kon geen enkele reden vinden. Deze persoon hield zich zeker wel aan de regels. Meer nog, hij was een voorbeeld voor vele anderen :)

> Ik ga de mod niet publiekelijk hier in het topic noemen

Neu, maar ik geloof dat iedere CO'er wel weet welke mod je bedoelt ;)

Op 24 augustus 2012 23:19:18 schreef alex278:
> Ik ga de mod niet publiekelijk hier in het topic noemen

Neu, maar ik geloof dat iedere CO'er wel weet welke mod je bedoelt ;)

Ok, dan ben ik toch al gerustgesteld dat ik geen spoken zie :)

Henry S.

Moderator

Op 24 augustus 2012 23:15:07 schreef azziplekkus:
De topics gingen allebei over hetzelfde onderwerp, maar een TOTAAL verschillende vraag. Dus er was geen enkele reden tot sluiten.

Daarmee raak je het overzicht ook kwijt.

Als je wat opmerkingen op dit gebied heb kun je beter een mailtje sturen, ipv een vaag topic te openen terwijl iedereen wel weet waar het over gaat. Dan krijg je ook een uitgebreid antwoord.

En waarom net nog een topic gesloten is... lees mijn reply nog maar eens, de TS begon fout, en ging fout verder door er nog wat sarcasme op te leggen.

Trouwens, deze gaat ook op slot: Zie http://www.circuitsonline.net/forum/faq#klachten

Btw, wanneer hou je eens keer op met misbruiken van de quote?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten