hoofdtelefoon uitgang op Star Sound Dynamix 260

In afwachting op de oplossing van mijn behringer voedingsprobleem ga ik maar aan de slag met een zeer eenvoudige mengtafel de Star Sound Dynamix 260.Ik beschrijf de in en uitgangen van deze mixer, 6 X gebalanceerde microfoon ingangen, 6 X line ingangen, L+R main output, L+R return output,aux outputs met de bijschrift 1)pre fader 2)post fader.

Wat ik mis op dit mengpaneel is een koptelefoonuitgang. Is er manier/trukje om het signaal voordat die de versterker ingaat te beluisteren? Want je wilt toch zo goed mogelijk mengen.

Taxie

Heeft de aux output een aparte volumeregeling naast de master volume regeling? Klein eenvoudig versterkertje op deze uitgang zetten (op marktplaats voor een appel en een ei te vinden) en koptelefoon erin.

Neen, op de aux zit geen potmeters. Maar als er op het versterkertje een volumeregeling zit is dit toch ook goed?

Ja, dat is in feite voldoende. alleen kan je het niet regelen op de mixer, wat me wel makkelijk lijkt.

Intern zal dat mixertje volledig asymmetrisch zijn, signaal aftakken voor de masterfader(s) en daar hoofdtelefoonversterkertje aan hangen.

Die vraagt een hoofdtelefoonsignaal en dat is nu precies wat jij niet hebt. Gewoon eenvoudig versterkertje 2e hands op de kop tikken. Daar je mixer output aansluiten op de CD ingang en je hoofdtelefoon in de versterker prikken.

Er staan er al op MP voor 15 euro.

Oke dit is duidelijk.
Ik ga op zoek!

Taxie

Vrienden,

Ik kan u met gepaste trots vertellen dat ik met inbreng van u bij Conrad.nl de juiste spullen heb gekocht en vanmiddag met succes in de mengtafel heb gemonteerd. En ik kan u vertellen dat ik met m'n koptelefoon de mixerkanalen kan beluisteren.

Ik heb een 2 X 1.5 watt stereo-amplifier van Kemo gemonteerd naar voorstel van de vorige forumlid.

totale kosten incl. potmeter, knopje, en 6.5 mm chassisdeel en wat er verder nog nodig was. euro 25.00 Een los 5 volt 2A voeding lag nog in mijn rommella.

Ik ben weer blij, Bedankt allen!

Taxie
p.s. nu wil ik nog dat voedingsdeel van die behringer tafel in ordezien te krijgen.

Anders maar losse voedingen.