Hallo ,
hier is mijn probleem

ik ben bezig aan een bierkrat radio, nu is hij af en er zijn wat problemen

Als ik de de bierkrat op batterij laat werken beginnen de speakers een soort hard blob (de boxen bewegen in uit op een constant ritme) geluid te maken en dit blijven ze doen tot ik hem uitschakel

Aan de netspanning komt er muziek ui maar wanneer ik de de versterker iets open draai beginne de speaker te vibrenen en een wreemd geluid te maken

Ik heb al alles nagekeken en ik vind de oplossing niet , ik hoop dat iemand mij kan helpen

de versterker :
Basetech ap 2100

Type 2-kanaals
Muziekvermogen (max.) 2 x 50 W
Stabiel tot impedantie 4 Ω
RMS-vermogen 2 x 10 W
Impedantie 4 Ω
Frequentiebereik 20 - 20 000 Hz
Kleur Zwart
Afm. (b x h x d) 110 x 40 x 85 mm
Gewicht 230 g

speaker komen van een microketen
6 ohm

12 V DC batterij 7 ah

Alvast bedankt

Schema en scherpe fotos zeggen weer dan wat voor soort versterker.

http://youtu.be/74QBDc8p7tM
dit is een filmpje van het probleem van mijn krat

[Bericht gewijzigd door brammeke op (89%)]

Mss het bierkrat eens eerst leegdrinken. Ik wil wel komen helpen

Je moet de foto wel op internet zetten, wij kunnen niet op jouw harde schijf kijken.

er staat nu een filmpje online

Als je de ingangen van de versterker tijdelijk kortsluit, blijft het probleem dan bestaan?

Nog even iets anders: gebruik je speakers die eerst in een box zaten nu free-air in je krat?

@ jochem Wat bedoel je met korstluiten ? en ze komen uit een sterioketen dus een dichte box ja

Dan gaan die speakers free-air waarschijnlijk niet lang mee. Beter gebruik je auto-speakers.

Met kortsluiten bedoel ik de gnd en signaal (van de ingang!) aan elkaar verbinden, dus waar normaal het tulpstekkertje van je radio in gaat.

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0607.jpg

@ jochem dus de plus en min me elkaar verbinde eig

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0612.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/imag0608.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]

In plaats van 3 berichten te plaatsen, kun je je laatste bericht bewerken met de http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.pngedit-knop die daarbij staat.

Op 28 augustus 2012 14:06:32 schreef brammeke:
@ jochem dus de plus en min me elkaar verbinde eig

Van het inkomende audio-signaal ja.

Waar zit je radio eigenlijk? Die zie ik helemaal niet.

En hoe zit de rest aangesloten, ik word niet wijs uit die onduidelijke foto's van draden en stekker-adapters.
Teken een schema.

geen autoradio is gewoon een mp3 of een ipod of gsm

Wat kan die adapter leveren die de versterker van spanning voorziet ?

Uitgangsspanning 12 V/DC
Uitgangsstroom 500 mA
Vermogen 6 W
Afm. (b x h x d) 39 x 69 x 68 mm
EUP status EUP Step 2
Type Schakelend
Uitvoering Stekkernetvoeding
Type FPPS 12-6W
Ingangsspanning 100 - 240 V/AC
Uitgangsvermogen max. 6 W

En heb je wel een MP3-speler ofzo aangesloten op het moment dat je boxen die wiebel-beweging maken?

Op 28 augustus 2012 14:14:59 schreef Jochem:
En hoe zit de rest aangesloten, ik word niet wijs uit die onduidelijke foto's van draden en stekker-adapters.
Teken een schema.

Die adapter zit aan je versterker? Of aan je accu? Of alles parallel? En die andere adapter die ik zie?

met of zonder ze blijven dit doen

dus die blauwe is de lader voor de batterij en de zwarte is de adapter voor op netspanning alles is paralelle maar kunne door een schakelaar niet samen werken wel opladen en op netspanning muziek spelen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (76%)]

En wat gebeurd er als je de versterker direct op de 12V accu aansluit? Ik vermoed dat je ergens een aansluitfout gemaakt hebt met de lader/adapter.

Ook ben ik niet zo te spreken over je 230V toevoer in de kist. Dek dit op z'n minst af met een krimpkousje of lijm uit een lijmpistool. Op deze manier is de kans op elektrocutie erg groot!

In plaats van 3 berichten te plaatsen, kun je je laatste bericht bewerken met de http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.pngedit-knop die daarbij staat.

Geldt ook voor 2 opeenvolgende berichten...

Teken een schema.

Alles parallel, waarom dan 2 verschillende netadapters? Was 1 niet genoeg geweest? En hoe denk je met 12V adapter die batterij fatsoenlijk te laden? Ik denk dat die schakelende adapter weleens roet in het eten kan gooien, hoewel het met de huidige info gissen blijft.

Oh, en zei ik dit al?

Teken een schema.

het een is een lader en het andere een adapter

aan piet elektro van dit ben ik bewust ik moet het nog afdekken maar ben er nog aan het werken en ik heb dit al geprobeerd rechtsreeks op de accu en hij doet het nog steeds

schema staat er ook op

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]

In het filmpje staat je versterktje heerlijk te oscilleren!

Haal eerst eens die randaarde uit je kratje weg, die moet je helemaal niet gebruiken, ZEKER niet op een koelblok waar heel dicht tegenaan TDA ICs zitten.

In plaats van 3 berichten te plaatsen, kun je je laatste bericht bewerken met de [afbeelding]edit-knop die daarbij staat.

Blijkbaar was dat voor dovemansoren...

Dan maar een waarschuwing voor brammeke, de forumregels goed lezen voordat je post.

Al die voedingen staan parallel. Dat vinden de meeste voedingen helemaal niet leuk. Ze zijn nooit gelijk in spanning dus dan gaat de ene de andere staan voeden en sommige voedingen gaan defect van spanning op hun uitgang.

Die als je nu die schakelaar voor de lader zo aansluit dat hij in de ene stand de uitgang van de accu op de voeding zet en in de andere stand de netvoeding. De lader zet je gewoon pemanent aan de accu ( als deze daar tegen kan, anders een diode opnemen)

Ik denk dat nu de voedingen gewoon staan te hikken. Ook denk ik dat de 500 mA te licht is en bij zacht spelen het nog trekt maar bij te veel stroom in beveiliging springt. Om daarna weer in te schakelen en dan weer uit ect.

@fred dat was mijn eerste gedachte ook. die 500mA gaat die versterker nooit voeden.
Maarrrr er zit ook nog een accu in het circuit. Ik weet niet zo hoe dit aangesloten zit. deze accu zou dat hikken op moeten vangen.

ik heb dit ook in mijn auto gehad. toen stond m'n versterker gewoon compleet 'niet' afgesteld (recht uit de doos)
maar het ziet er niet naar uit dat je aan dit versterkertje veel af kunt stellen

aardingsprobleem idd? zonder netvoeding is heel die aarde een grote antenne

Die voedingen zijn verdachten nummer 1 (en 2).

't Vreemde is echter dat brammeke beschrijft dat de versterker dit gedrag ook vertoont als het rechtstreeks aan (alleen) de accu zit. Ik zou dan nog steeds wel willen weten of dat met kortgesloten ingangen ook zo blijft.

@ jochem wat bedoel je met een korgesloten ingang
@ nijhuisr wa bedoel je met rand aard wegnemen ?

[Bericht gewijzigd door brammeke op (34%)]