flightcase behringer UB1832 FXPro Bouwen of kopen

Forumleden,

Omdat m'n paneel het weer doet wil ik hem in een flightcase beschermen.
Hoe zal ik dit aanpakken bouwen of kopen.
De maten van de mixer zijn in inches: (HxBxD)3,5x16,9x14"
Waar moet ik op letten kwa meerruimte( hoe word dit precies genoemd?)
Want ik neem aan dat er ruimte moet zijn tussen de wand van de case en het paneel.
Is tweedehands een mogelijkheid?

taxie

Lijkt me meer een vraag voor het forum van New-line.nl
Dat is helemaal gericht op licht en geluid.
Daar staan dacht ik wat flight case tutorials.

Ik wil niet lullig overkomen, maar dat mixertje kost ca. 200€.
Een degelijke flightcase kost minimaal tussen de 200-400€ als je deze laat bouwen.
Dus inderdaad zelf bouwen of zoeken naar een geschikte road-ready / dap case, die zitten rond de 150€, wat ik persoonlijk nog een grote uitgave vind voor deze mixer.

Kijk inderdaad maar eens bij Newline of de Bax shop.

@Fuzzbass, mooie link is dat. Echt te prachtig voor woorden! Ik vind het echt knap als je zoiets kan maken.

DAP caseje is goed genoeg voor zo'n paneeltje. Als je netjes met je spullen omgaat, gaan die kistjes best lang mee.

Allen bedankt voor de info, en hoeveel inch moet de case groter zijn dan de mixer?
Taxie

Hoeveel groter?
Kun je vrij eenvoudig bepalen, steek er wat pluggen in en meet hoeveel je extra nodig hebt.
Hou ook rekening met je stroomaansluiting.

Is het nodig dat je makkelijk bij de in/uitgangen komt, gebruik je een multconnector, etc, dat weet je zelf het best ;-)

Het is idd handig dat de mixer in de case kan blijven staan met alle kabels aangesloten. Behringer gebruikt meestal losse netadapters, dus die kan een vaste plek krijgen in de case. Bepaal eerst wat voor schokdemping je gaat gebruiken en stem daar de extra ruimte op af. Let er wel op dat warmte weg moet kunnen. Een vak voor microfoons en kabels kan ook erg handig zijn.

Bedankt allemaal voor de tips,maar ik laat dit item maar ff rusten.
Grtz
Taxie