ik heb hier een pioneer en de aek7023 protector is defect

vraag kan ik gewoon een normaal zekering er in zetten van 200 ma

iemand een idee of ervaring mee ??

sorry, mijn glazen bol doet het niet.

in de pioneer zit een soort zekering aek7023 protector deze is defect
nu zoek ik een ander alternatief deze zijn ook alleen
verkrijgbaar bij pioneer kosten 4.80 euro
veel te duur dus

Maak eens een goed scherpe foto van die "protector".
Google leert mij dat het een IC zou zijn. Dan is er niet "zomaar" een vervanger.

€4,80 is toch niet zo veel geld. Beter duur dan niet te koop.

In de Pioneer? Is er maar eentje op de hele wereld? Zo nee, welke? De context kan ontzettend handig zijn om dergelijke vragen te benatwoorden.

http://eshop.avr.gr/Products/178-AEK7023.aspx

daar zie je een foto van het 200 ma en zit tussen de voeding
spanning en een stuur print

dat lijkt mij gewoon een zekering te zijn.
Maar als je die wilt vervangen door een glaszekering zul je toch ook weer een zekeringhouder nodig hebben en kom je al snel in de buurt van 4,80 euro

als er niet veel ruimte is, zou je die kunnen vervangen door een TR5 zekering van 200mA.
Die zijn ook vrij goed verkrijgbaar in de handel.

Je hebt ook nog de ICP-N reeks circuit protectors. Maar die zijn wat moeilijker te krijgen, en de laagste waarde is naar ik meen 250mA (ICP-N5).

Ik zou alleen niet weten of die AEK7023 van Pioneer nu door een snelle of trage zekering vervangen moet worden.

Als het een snelle zou moeten zijn, dan heb je er bij dickbest 10 voor 85 cent.

De context die je geeft is erg vaag, maar ik denk dat een TR5 zekering inderdaad de makkelijkste oplossing is. Als er geen grote elco's na zitten, kan je een snelle variant proberen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (25%)]

ok ja ik had daar ook aan gedacht van die ronde soort zekeringen

ik heb de oude van pioneer soort zekering er uit gesoldeerd echter deze brak in twee stukken en zag toen dat er niets bijzonders
in zit een klein draadje meer niet

Daar is het ook een smeltveiligheid voor, ook wel zekering genoemd. Men wil hiermee de schakeling erachter verzekeren van lange levensduur. Wat je al niet met een dun draadje kunt bereiken :-)