Hallo,

Inmiddels kan ik al redelijk wat met buizen- srpp, ltp, versterkers met pentodes-tetrodes-triodes, fixed/autobias, voedingen ontwerpen, etc. Ook al redelijk wat gebouwd ermee.

maar als ik nu een versterker wil ontwerpen, loop ik steeds tegen de uitgangstrap aan. Tenzij er in de datasheet, of op google, concrete voorbeelden gegeven zijn zou ik niet een UGT aan een buis kunnen koppelen. En als ik een buis heb die niet zo gangbaar is als uitgangstrap, of een buiten zijn normale instelling wil gebruiken, dan is het maar een gok en verre van optimaal.

Ik kan het wel steeds aan jullie vragen, maar ik zou het graag zelf willen leren. en nu we transformator gekoppelde circuits overslaan bij Lineaire Schakelingen ( tot mijn ergernis) heb ik besloten het gewoon, alweer, te vragen- dus, mijn vraag, wie heeft er een goede site ( ik heb zelf geen duidelijke site gevonden) of wie wil het op zich nemen om het mij uit te leggen?

Hier heb je een site met heel veel info ,niet makkelijk door te worstelen maar hier vind je ook wat jij zoekt.
http://www.turneraudio.com.au/education+diy.html

Gr.F_S

Wow, perfect. ik heb hem zelf nog niet gevonden, het is een erg grote site. maar ik heb al gevonden at ik zoek- en ik ga de rest ook bestuderen.
bedankt!

als er begripsvragen volgen, dan post ik ze hier.