Beste,

Ik heb hier een jvc toestel staan (ik denk bijna 25 jaar oud en nog in perfecte staat).
Wanneer we cd 's afspelen hebben we een deftig geluid, bij het aanzetten van de tuner (fm)
horen we amper iets, we moeten al het volume op z'n maximum zetten om het verstaanbaar te maken.
wanneer ik de antenne loskoppel (coax via kabeltv) is het volume weer in orde maar kan ik niks
ontvangen daar ik geen antenne meer heb. Nu heb ik ook al eens geprobeerd zonder de koppeling
met de kabeltv en dit geeft hetzelfde resultaat. Het lijkt er op dat er ergens een kortsluiting zit tussen
de antenne zelf en de massa, deze heb ik doorgemeten en zowel de antenne van de fm en de am
zijn met elkaar verbonden. Zelf ben ik geen elektronicus maar elektricien en eerder hobbyist.
Heeft iemand van jullie enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt aan allen die me wat vooruit zou kunnen helpen.

CNS/Jeffrey

tuners hebben vaker last van het verloop van de lock op de zender , vaak een trimspoeltje anders instellen en dit probleem is weer weg . zoek maar eens op deze site naar stereo probleem tuner , dan komen er wel oplossingen naar voren.

testman,

dit heb ik gisteren even geprobeerd maar niet veel verbetering.
nu heb ik net het bericht gevonden op dit forum van arjen met
een gelijkaardig probleem. ga de tips die dar staan ook eens proberen.Is het nuttig om wat foto's toe te voegen?
Jeffrey