Hallo,

vorige week is mijn Pioneer CDJ1000 MK2 stuk gegaan, hij viel opeens helemaal uit.

Nu heb ik hem open geschroefd en heb geconstateerd dat de geschakelde voeding van het apparaat stuk is, de grote transistor maakt telkens een klik geluid. de twee transistors op de koelplaat zijn nog wel goed maar de regel chip helemaal links niet meer.

de regel chip van de voeding (een KA78R33) heeft de 5 v die erin is gegaan direct door gestuurd, mijn vraag is nu: kan dit ook fataal geweest zijn voor de hooftcomputer van het apparaat?

Verder is mijn vraag of iemand ook een kapotte cdj1000 mk2 heeft staan waarvan ik de voeding zou kunnen kopen, omdat ik er na uren meten er nog niet in ben geslaagd de fout te vinden

http://shop.djrepair.nl/WebRoot/Pins/Shops/PH1153667/4EFE/1CC0/DB5E/CD34/421C/0A0C/05E8/7C29/DWR1370.png

Alvast bedankt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]

klikken betekent meestal dat de voeding een te hoge stroom moeten leveren en deze dus in protect gaat . als dit probleem ook zonder het apparaat aangesloten niet wil starten zit het probleem in de voeding zelf. meestal de kleine elco primair welke zorgt dat de voeding kan opstarten. op de foto helemaal links onderaan.

een ka78r33 klinkt als een 3,3v stabilisator welke stuk is. als er echt 5v uitkomt zal de aangesloten print er niet beter op zijn geworden idd. ligt de regelaar intern ook niet aan de massa ? de middenpoot is meestal de massa bij die regelaars..

@testman

De voeding heb ik er uitgehaald.
problemen tot nu toe:

Klik geluid in de grote transistor
Geen 12 v en 3,3 v uitgang meer.
Kortsluiting in een aantal circuits
3,3 volt stabilisator kapot

Ik ben vandaag weer wat aan het meten geweest en denk dat nu de regel ic(een KA3842B) onder de grote condensator kapot is,een nieuwe zal ik eest moeten bestellen in China dus kan dat niet testen. Ik denk dat het probleem geweest is dat deze kapot is gegaan en toen verderop in de print wat andere dingen heeft vernield, omdat er ook een paar zenerdiodes kapot waren. Maar verder kom ik er ook niet uit

Wat u zei van de kleine condensator begrijp ik niet helemaal, bedoelt u de zwarte filtercondensator? en dat intern aan de massa verhaal waarvoor is dat belangrijk?

http://www.uploadarchief.net/files/download/cdj100.jpg
Ter verduidelijking van de print nog even hierbij het schema.

MVG

Op 27 januari 2013 20:55:18 schreef johan mulder:
Ik ben vandaag weer wat aan het meten geweest en denk dat nu de regel ic(een KA3842B) onder de grote condensator kapot is,een nieuwe zal ik eest moeten bestellen in China dus kan dat niet testen.

UC3842B pakken.

Vandaag nieuw IC tje ingedaan maar nog hetzelfde probleem, Ik zou nu niet meer weten wat er kapot is, dus ik denk dat ik maar een nieuwe voeding aanschaf.