Beste mensen,
Mijn 5 jaar oude Lavamat geeft ondanks dat de deur goed sluit code E40.
Hierna gebeurt niks meer (zelfs niet het klikje wat men hoort voordat de machine zijn programma start).
Zit het probleem in de deurvergrendelingsmodule?
Bij voorbaat dank,
Frenk.
Deurslot is defect, meestal is het bi metaaltje in het deurslot onder de PTC te roestig en maakt geen contact meer. Deurslot is ong 25 a 30 Euro, en dan is hij weer OK
Dank voor je snelle antwoord smd.
Waar kan ik het beste het deurslotje halen/kopen?
En is het eenvoudig erin te zetten?
Vriendelijke groeten,
Frenk.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als je de deur rubber losmaakt met de grote veer om de rand heen kun je met een kruiskop schroevendraaier het slot vervangen als t goed is.. zit met 2 schroeven vast en een stekker aan de achterkant.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 12 februari 2013 20:16:10 schreef lavamat:
Dank voor je snelle antwoord smd.Waar kan ik het beste het deurslotje halen/kopen?
En is het eenvoudig erin te zetten?Vriendelijke groeten,
Frenk.
o.a. handyman,scheer&foppen,Aswo
testman
kijk eens op internet , met het typenummer van de machine of het e nummer in de deur kon je ook een eind.
Ok, zal ik vanavond doen... betreffende het exacte type.
Maar zit er dan een relais of bimetaal in wat de machine verder aanstuurt?
Zie foto voor soortgelijk type.
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Het relais heeft dus niks met het aan en uitgaan van de trommelverlichting te maken neem ik aan dan... want dat functioneert wel gewoon...
Bij voorbaat dank,
Frenk.
ok, ietsje duurder, maar geen nieuwe machine voor. Klopt, relais heeft niets met verlichting te maken
Beste mensen,
Vandaag de nieuwe module binnengekregen (en alles gedemonteerd)... echter het stekkertje is ook deels zwart... wat te doen? Ik durf hem zo niet aan te sluiten...
Bij voorbaat dank voor jullie tips!
Frenk.
Ps. Kan de foto niet bijvoegen...
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Gadget,
Dank voor je antwoord, echter de stekker is op 2 polen pikzwart, ook de draadjes ervan zijn bruinig. Denk jij dat ik dit zo kan schoonmaken en hoe...
Mag ik je een foto ervan sturen, kun jij dat dan beoordelen?
Toch ff de foto geupload... zie het kleine stekkerblokje!
http://www.freebits.nl/view.php?filename=156IMG_0113.jpg
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]
testman
zijn de polen echt verbrand of is het koper van de vlakstekkers zwart geworden van de omgeving ? als de draden van het slot niet allemaal even dik zijn loopt de stroom van het hele apparaat wrs over het contact heen , dan is een verbrand contact wel mogelijk..
het beste kun je dan een vervangende stekker regelen met een stukje draad er nog aan welke je met amp verbinders aanelkaar maakt. ook kun je de draden rechtstreeks aan het nieuwe slot solderen , dit moet wel goed gebeuren, als je dit nooit hebt gedaan niet aan beginnen.
edit: duidelijk verbrand dus. je kunt er ook losse faston schuifjes opsteken , die zijn met een kniptang en een tang voor die faston al te maken . even aanknijpen met een combitang zodat de faston beter klemmen en nadien even met tape aanelkaar tapen vlak langs de stekker zodat ze beter op hun plek blijven zitten.
[Bericht gewijzigd door testman op (20%)]
Gadget_inc
IPV solderen zou ik persoonlijk eerder gaan voor nieuwe (geisolleerde)amp vlakstek(k)ers eraan te krimpen.
Dan maar 4 stek(k)ers ipv 1.
Edit, met 1 hand typen ben ik traag
[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op (13%)]
Lijkt mij ook dat het stekkertje verbrand is... het knisperde ook een beetje toen ik hem aansloot en de stroom erop zette...
Denken jullie dat ook dan de hoofdmodule defect is... (die heb ik nog nieuw in doos)...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]
Zo, vlakstekkertjes en tang geregeld... Dit zal wel gaan lukken vanavond
Het moeilijkste lijkt me de de rubberen manchet weer achter met de veer om de trommel te krijgen.
Iemand een gouden tip?
Groeten,
Frenk
testman
die veer eerst onder erachter haken in de spleet en dan met 2 schroevendraaiers om de rand duwen. het is wat geprul de eerste keer, maar wel te doen.
Mmmmm testman,
Ik krijg die veer niet eens half om die slappe rubber... Hij schiet er steeds vanaf...
Ik hoop toch niet dat ik de machine moet demonteren hiervoor...
testman
het is een gedoe, eerst die veer diep in de geul leggen dat scheelt in de diameter van de veer . het laatste stukje zet je met een grote platte schroevendraaier om de rand heen. dat de veer iets uitleutert is ook niet zo erg..
Moet de veer dan alleereerst om de binnenrand van de wasmachine en daarna de rubber eromheen prutsen met schroevendraaiers?
mod-edit: Een topickaap en crossposten wordt niet gewaardeerd, het antwoord op je vraag is verhuisd naar je eigen topic.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (81%)]
Bedankt, mijn 4,5 jaar oude Lavamat 76850 had exact hetzelfde probleem (polen ook verbrand, zag er identiek uit). Vlakstekkers eraan krimpen leek mij wat minder veilig aangezien deze stekker al was verbrand. Gelukkig is de kabel met stekker ook na te bestellen en eenvoudig te vervangen (http://datrepareerikzelfwel.nl/winkel/artikel/4586/kabel-wasmachine-ae…).