@Memorex:

Kan je niet een stuk kunststof of geëloxeerd aluminium nemen en dat voor het groto gat (of er achter) lijmen en daar een kleinere meter im plaatsen?
Misschien zijn die gecombineerde I/V meters, die momenteel 'bijna gratis' op eBay China staan geschikt?

Op 25 december 2013 19:05:15 schreef haasje93:
@monstervisje Het is al even geleden maar misschien kun je bij across terecht, dat is een leverancier van pace.

Arcoss in Belgie, helaas zijn ze traag.

Weet iemand waar je goede trafo kapjes kan krijgen?
En dan bedoel ik met name voor EI-120. Dat is de ene die Jan (Frag Jan Zuerst) niet heeft. :( Die ene die Dick Best heeft is volgens mij EI-96. Ik ben er nu al een tijdje naar op zoek.

Ik heb er maar ééntje nodig, ik ga de trafo namelijk vlak monteren.
Als iemand er een heeft liggen is het ook goed, maar dan is het meer een V&A zaak. ik ben meer opzoek naar een blijvende bron.

Misschien kan je hier iets vinden?: http://www.askjanfirst.com/trafo.htm#traz (Onderaan an de pagina)

Oeps niet doorgelezen :o

@Hugo, hieronder:
Wat is die zaak duur met zijn trafo's vergeleken bij Jan Wüsten!

Lieferung der nachfolgenden Trafohauben nur in Verbindung mit dem dazu gehörenden Trafo!

Volgens mijn beste google translate betekent dat dat ik er een trafo bij moet kopen :( helaas, heb ik die al :P
En inderdaad best prijzig. maar waarom ze die kapjes niet los willen bestellen.... zonde, ze hebben mooi assortiment. de site gaat in elk geval bij de bookmarks.

Gaat het trouwens niet met die EI-126 typen? Als je er een mooie ring over legt kan je het gat we iets aanpassen.
Of je maakt/neemt mooie sierbouten met een kop van voldoende diameter...

Het is nogal duidelijk waarom de nul voltmeter van m'n fluke 335D (zie mooiste meetapp topic) niet werkt. Ik mis een trafo in de power supply van de nul detector.

Helaas een zeldzaam dingetje.. Krijg wel wat hits van spare part leveranciers, maar die vragen dan je gegevens voor een quote. En ik geloof er geen bal van dat ze zoiets hebben liggen.

Gelukkig kan je wel de volledige specs vinden:

FLUKE 227215 ; T2 NULL DETECTOR POWER SUPPLY

BODY LENGTH 1.688 in = 4.3 cm
BODY HEIGHT 1.250 in = 3.2 cm
BODY WIDTH 1.250 in = 3.2 cm
INCLOSURE TYPE FULLY INCLOSED
TERMINAL TYPE AND QUANTITY 8 WIRE LEAD

WINDING FUNCTION AND QUANTITY 1 PRIMARY SINGLE COMPONENT AND 1 SECONDARY SINGLE COMPONENT

WINDING SHIELDING METHOD INTERNAL SHIELD BROUGHT OUT TO TERMINAL SINGLE COMPONENT

FREQUENCY RATING 84.0 HERTZ NOMINAL SINGLE COMPONENT

WINDING OPERATING VOLTAGE 2.00 VAC SINGLE COMPONENT SINGLE PRIMARY
WINDING TAP LOCATION (NON-CORE) CENTER TAP SINGLE COMPONENT SINGLE PRIMARY

WINDING OPERATING VOLTAGE 2.50 VAC SINGLE COMPONENT SINGLE SECONDARY
WINDING TAP LOCATION (NON-CORE) CENTER TAP SINGLE COMPONENT SINGLE SECONDARY
WINDING OPERATING CURRENT 500.0 MILLIAMPERES NOMINAL B SINGLE COMPONENT SINGLE SECONDARY
WINDING POWER RATING 1.25W SINGLE COMPONENT SINGLE SECONDARY

De 84Hz is omdat de trafo wordt aangestuurd met een multi-viberator die op 84Hz loopt. Via de middenaftakking wordt dan een DC component toegevoegd. De trafo zorgt dan voor de isolatie.

Nu is de verhouding niet helemaal 1 op 1, maar daar kom ik wellicht toch mee weg; Er zit nog een potmeter achter de middenaftakking van de secundaire om de meter af te regelen.

Ik ga eens voor een vervanger zoeken, maar niet geschoten is altijd mis: iemand een Fluke type 227215 trafo liggen (uit een 335A of D) ??

Daarnaast laatst nog een 5.5 digit voltmeter meegenomen van de beurs in bladel. Een stokoude data precision 3500, maar was ook niet duur. Er zit nog leven in, maar helaas is het 1e panaplex display (+,- en 1 digit) defect. De andere twee branden wel nog mooi.

Type is SP-351 van Beckman (Substitudes, 238-003-9-001, 1970-0067, HB-351). Als iemand die nog over heeft, dan heb ik wel interesse.
Of de meter nog te redden is, is me nog niet duidelijk. Uitlezing is niet stabiel en er zit nogal wat oxidatie op de componenten. Maar het display printje alleen is al erg leuk voor een andere toepassing. displays en drivers zitten op een compacte print, aan te sturen met TTL.

1970-0067 klinkt een beetje alsof HP ook dergelijke trafo's gebruikte.Mogelijk kan je je zoekgebied op die manier flink uitbreiden.

HP gebruikte die displays, niet de trafo...

Ik dacht dat alle HP opto electronics met 1582-xxxx werden aangeduid?

staat hier http://www.sphere.bc.ca/test/nixie.html als " HP Internal Nixie Tube/Panaplex Numbers, and Industry Equivalents"

En iedereen een gelukkig nieuwjaar !

[Bericht gewijzigd door guidob op (13%)]

Ik ben opzoek naar een vervangend scherm voor mijn DSO Nano.
http://www.seeedstudio.com/depot/replacement-lcd-screen-for-dso-nano-v…

Via de officiële kanalen wordt het niet meer verkocht.
Heeft iemand een tip?

Ik ben op zoek naar 2-digit 7-segment LED display in rood en groen (bi color dus). Ook nog high intensity (moet buiten goed afleesbaar zijn) en dan ook nog niet te groot - denk aan 15-20mm hoogte voor het hele display. Farnell heeft dit. Dat komt in de buurt. Maar het ding is veeeel te groot (als in: ik raak het niet kwijt). Aangezien het ook nog heel moet blijven... liefste niet 'merk onbekend, uitvoering zeldzaam'. Een single digit mag natuurlijk ook...

Dat zijn een hoop eisen, hoop dat iemand een tip heeft.

Dankje! Ik krijg alleen de volgende foutmelding als ik wil bestellen.

Vælg venligst en leveringsmåde.Vi undskylder! Prisoverslag kan ikke gives for denne ordre

Mijn deens is niet zo goed, maar volgens mij komt het er op neer dat ze niet naar Nederland versturen..

Mijn Deens is ook niet zo goed, maar... 'leveringsmåde' klinkt als 'leveringsmode', ofwel... verzendwijze. Ik heb dus het idee dat je ergens op moet geven aan welke postduif ze het moeten binden. 'Prisoverslag kan ikke gives for denne ordre' klinkt als iets van 'prijsopgave kan ik geven voor Uw order'. Maar eh... ik spreek ook geen Deens, dus ik kan ernaast zitten. :)

Over het algemeen spreken Denen wel wat Engels. Je zou ze gewoon eens een mailtje kunnen sturen met 'help' en uitleggen waarom je graag bij hun wilt bestellen. Wie weet...

Google translate: Selecteer een leveringsmåde.Vi excuses! Prijs Schattingen kan worden gegeven voor deze bestelling

@EricP:
Ik heb vorig jaar in Rosmalen RGB dispalys gezien, ik geloof zelfs tegenover de CO-stand!

"ikke" betekent NIET in het Deens. Raar dat Google dat woordje verdonkeremaant. Volgens mij moet er staan dat er zonder leveringsmethode geen prijsopgaaf gedaan kan worden.

ikke betekent in het Noors ook "niet"
Als het belangrijk is kan ik het wel via mail aan een Deense kennis vragen.

Zodra ik het land invul komen de verzendopties te vervallen.
Zal ze een mailtje sturen.

Ik heb vorig jaar in Rosmalen RGB dispalys gezien, ik geloof zelfs tegenover de CO-stand!

Enig idee wie dat verkocht (cq. of er ook een webshop of desnoods alleen een email address achter zit?)

@tim, fred: misschien heeft die Deense kennis ook een Deens adres? Ik doe dat nog wel eens bij onze ooster- en zuiderburen. Soms verzendt men niet naar buitenland, soms is het daar botweg goedkoper en scheelt dat voldoende om dubbele verzendkosten te betalen en een andere ermee op te zadelen. Helaas geen Deense contacten.

Op 11 januari 2014 19:26:13 schreef timv93:
Dankje! Ik krijg alleen de volgende foutmelding als ik wil bestellen.

Vælg venligst en leveringsmåde.Vi undskylder! Prisoverslag kan ikke gives for denne ordre

Mijn deens is niet zo goed, maar volgens mij komt het er op neer dat ze niet naar Nederland versturen..

"Selecteer een aflevermethode. Wij verontschuldigen ons! Een prijs schatting kan niet gegeven worden voor deze order" is de vertaling (heeft zo een cursus Deens en jaren aan vakanties erheen toch voordelen :))