Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Die FKP1's uit de link zijn geen X2 klasse condensatoren, en ook niet zelfherstellend. Het zal wel heel blijven, maar als het stukgaat kan je een probleem hebben.

Overigens zie ik geen enkel bezwaar in het vervangen van 56n door 68n. Inplaats van X2 mag je ook X1, Y2 of Y1 gebruiken, misschien vind je die wel in 56n.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 18 juli 2014 16:16:00 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 juli 2014 15:43:43 schreef Zonnepaneeltje:
http://www.segor.de/#Q%3DFKP156n-1k0%26M%3D1

Dat zijn geen X2's.

Op 18 juli 2014 16:13:22 schreef maartenbakker:
Die FKP1's uit de link zijn geen X2 klasse condensatoren, en ook niet zelfherstellend. Het zal wel heel blijven, maar als het stukgaat kan je een probleem hebben.

Overigens zie ik geen enkel bezwaar in het vervangen van 56n door 68n. Inplaats van X2 mag je ook X1, Y2 of Y1 gebruiken, misschien vind je die wel in 56n.

Ik kom bijna nergens 56n tegen in welke X/Y klasse dan ook. Ze zijn bedoeld voor een 230V netfilter uiteraard. 68n heb ik nog liggen zit er nu tijdelijk ingeprakt. Maar ik kan me voorstellen dat een andere capaciteit wel effect heeft op de werking van het filter.

Bij condensatoren is vaak "groter is beter" De reden dat ze er niet 1F (*)condensatoren in hebben gezet is dat die tering duur zijn. 56 was de kleinste waarde die nog een beetje werkte. Dus 68nF zal ook wel prima zijn.

(*) Da's natuurlijk "een beetje" overdreven.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 18 juli 2014 17:20:04 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dan laten we het zo. Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat 56nF niet te vinden is. :P

Hewlett

Honourable Member

Je kunt een X2 ook door een Y2 (duurder) vervangen. Als je per se 56nF wilt hebben, levert Farnell mooie Vishay BC component 1KV 56nF condensators in de Y2 klasse: http://nl.farnell.com/vishay-bc-components/bfc233860563/cap-film-pp-56…
Wellicht dat dit type niet past, ze zijn groot 18x17x18(mm) met een 15mm steek.

BC component X2 levert Farnell ook, maar niet in 56nF wel in 68nF.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Klopt die had ik ook gezien maar dan kan de behuizing niet fatsoenlijk meer dicht. Ik hou het bij 68nF. In elk geval bedankt voor het meedenken :).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 18 juli 2014 19:56:57 (63%)

Op 18 juli 2014 17:36:25 schreef Dominic:
Dan laten we het zo. Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat 56nF niet te vinden is. :P

Condensatoren hebben over het algemeen een forse spreiding, minimaal 10% maar vaker 20% of zelfs nog erger.

Dus valt zo'n condensator (20%) in de E6 reeks met de volgende commerciele waarden: 10 15 22 33 47 68

Een andere reden waarom er waarschijnlijk toch een 56nF in zit is dat de lekstroom niet boven een bepaalde waarde uit mag komen.
Dus wat rew zegt klopt niet helemaal: Komt dan niet meer door de keuring heen.
Dan 47 nF kan net te weinig zijn en 68n is te veel, dan laat de leverancier gewoon een speciale batch maken. Zo simpel is het.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Diamon

Golden Member

In de woonkamer staan 2 staande lampen, met elk een R7s (118mm) halogeen staaflamp (300w) en een vloerdimmer (geeft nu een gele sfeergloed dmv dimmer).
Gezien de warmte en verbruik, wil ik hier een R7s ledlamp inzetten en moet dimbaar blijven (nu is dat tegenwoordig geen probleem meer).

Ik heb nu al wel geschikte lampen gevonden, maar deze zijn warm-wit 2700K Kelvin lichtkleur. Volgens de website, is dit vergelijkbaar met een ongedimde gloeilamp.

Kent iemand al R7s led lampen, die wel de warme gele gloed geven?

Heb gedacht aan een eigen topic, wanneer wenselijk zal ik dit alsnog doen :)

fatbeard

Honourable Member

Een (kleine) noodkreet: voor de restauratie van een nogal specifiek apparaat (waarvan ik helaas niets meer mag vertellen) heb ik een L387A regulator nodig.
Ik weet het, een ouwetje, maar daar is de print (die door een lekkende NiCad behoorlijk te lijden heeft gehad: de L387A miste een pootje) voor gemaakt. Die print heb ik inmiddels redelijk gerestaureerd, maar die regulator blijkt nergens meer te koop...
Alle functionaliteit (reset, delay) wordt benut, dus ff gauw een 7805 erin frotten gaat niet werken. Extra ruimte is er zowat niet, dus ik zoek ofwel een 'originele', ofwel een pin- en functiecompatibele regelaar.

Wie weet er nog een kanaal?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Conrad heeft de TLE4270 is pin-compatibel specs vrijwel hetzelfde en automotive proof...

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op dinsdag 22 juli 2014 13:31:18 (14%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
fatbeard

Honourable Member

@Paul: Thanks! Daar kan ik wat mee...
Ik laat hem meelopen met de eerstvolgende bestelling bij Conrad, want echt haast heeft het niet.

@Zonnepaneeltje: Die kende ik nog niet, thanks. Kan er alleen nix vinden over minimale bestelling of aanverwante zaken...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Heeft iemand toevallig een idee hoe deze dunne coax heet? Het is een coax voor een 2.4GHz videozendertje in een vliegtuigje, helaas is het bestaande kabeltje te kort.

De coax is in zijn geheel 2.5 mm dik, dikker is ongewenst.

http://s27.postimg.org/crfvvehb7/20140807_220614_1.jpg

Dat was snel, het lijkt er inderdaad sterk op.

Arco

Special Member

Als het om korte stukjes gaat, kun je ook naar een pigtail kabeltje kijken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Of uit een defecte draadloze router slopen. Hoe lang heb je nodig?
EDIT: dat is te lang, maar gelukkig heb je al.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op maandag 11 augustus 2014 19:30:57 (27%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

RG178 is ca 1,7 mm
RG174 is ca 2,7 mm duitendiameter

Hugo Welther

Moderator

Als ik naar de buiten omhulling kijk is dit de teflon versie van de RG174. Anders lukt het nooit om de braid zo te vertinnen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Heb +- 50cm nodig. Het is inderdaad teflon gebleken na een onderzoekje.

Een kennis van me heeft nog wat oude industriële WiFi antennes liggen met dit soort coax, krijg deze week een stuk binnen. Ben dus voorzien, mocht het toch anders lopen dan ga ik een stukje RG174 aanschaffen.

[Bericht gewijzigd door Dominic op maandag 11 augustus 2014 17:39:33 (15%)

Henry S.

Moderator

Op 8 augustus 2014 07:26:01 schreef Brainbox:
RG178 is ca 1,7 mm
RG174 is ca 2,7 mm duitendiameter

RG179 is ca 2,5mm dik, en heeft een impedantie van 75Ω

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

@Dominic
Wat voor een aansluiting heeft die antenne?
Is dat SMA of N

Vaak wordt de antenne met normale coax bedraad F of N en dan met een heel kort verloopje (pigtail) aan de router bevestigd met SMA of een ander speciaal mini coaxplugje, waarvan ik de naam niet zo snel kan ophoesten.

@Henry:
Bedoel je met jouw post dat de impedantie 75 Ohm moet zijn?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Ik wil er mee aangeven dat er een tefloncoax met 2.5mm diameter is, ik weet dus niet wat de impedantie moet zijn.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik ben op zoek naar een krimptang voor JST connectors. Zoals deze:

http://www.conrad.nl/nl/jst-bzh-002t-p05-krimpcontacten-voor-rm-15-mm-…

Conrad heeft heel veel krimptangen maar geen duidelijke omschrijvingen er bij. De krimptang van JST is 375 euro. Dat vind ik een beetje te gortig.

Of weet iemand misschien een soortgelijk systeem wat een beetje betaalbaar is. Zoals die van Niels van Samenkopen.net.

Het liefst dus connectoren met een RM van 1.27 of 1.5mm.

Edit: zoals de YAC 12 van Yuan machinery. Kan ik dus even nergens vinden.

Dit topic is gesloten