het gekke is dat via de koptelefoon de versterker perfect zuiver klinkt
tot ik de luidsprekers aansluit , dan is het geluid zowel langs de speakers als langs de koptelefoon hoorbaar vervormd , hoe hoger het volume hoe erger .
Kan er mij iemand helpen of ik in eerste instantie de eindtransistors moet vervangen of eerder condensators .gr

Je versterker heeft blijkbaar een probleem met stroom leveren. Met zo weinig info op de gok: een of beide eindtorren zijn stuk, je luisterd naar de driver torren.

realisic sta 77 receiver

Ok, schema?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (15%)]

thanks markce , kan ik misschien al verder mee , schema ? nee heb ik niet , sorry

Zoeken, dan. Zonder schema kun je niet veel.

kijk eens met de scoop op de Pos- en Neg- voedingslijnen van de eindtrap. Zonder- en met- luidsprekers !

Heb je schematic gegoogled??? Kost even wat tijd, maar meestal wel bruikbaar resultaat. Scheelt zoveel, raden of weten. Aan de hand van je PCB en componenten kun je zelf voor bv je eindtrap ook vrij snel een schema maken als google het laat afweten.

Dit is zonder schema wel te repareren.
Gewoon eindtorren doormeten en de weerstanden controleren.
Ook kun je kijken of er ruststroom loopt.

Als het beide kanalen betreft (is niet goed uit de startpost op te maken) dan hoef je niet direkt naar de eindtorren te kijken. Dan moet het iets gemeenschappelijks zijn, bijv de voeding.

Als het beide kanalen betreft (is niet goed uit de startpost op te maken) dan hoef je niet direkt naar de eindtorren te kijken. Dan moet het iets gemeenschappelijks zijn, bijv de voeding.

Goed punt, en ook nog snel te controleren (scope).

linker kanaal is veel meer vervormd dan het rechter , schema volgt, is besteld maar nog niet toegekomen