Introductie
In eerdere acties is een combinatie van programmer bordje en ZIF-bordje aangeboden.
Aangezien Windows XP niet meer courant is en de firmware van de programmer niet door ontwikkeld is voor o.a. Win 7 is dit projectje afgeschreven.

Blijkbaar is het ZIF bordje bij de meeste toch een welkome aanvulling, ook icm andere programmers. Dit bordje maakt het mogelijk om via de ISP header AVR's te programmeren. Zo kun je een ISP header op je printplaat overslaan, maar ook de AVR programmeren en deze vervolgens op je breadboard steken om je project te ontwikkelen.

De printen worden professioneel gemaakt bij Itead Studio. Met deze firma heb ik prima ervaringen na ruim 100 printjes. Heldere communicaties en nette printen.

Product
Dit topic checkt de animo voor het volgende product:

ZIF-programmer bord

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc03883.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/overview_components_zif.jpg

Handige ZIF programmer voor het "low voltage" (ISP) programmeren van 8, 14, 20, 28 en 40 pins AVR's. Met behulp van de meegeleverde jumpers stel je in wat voor AVR je wilt programmeren. Je kunt de AVR daarna op je print of in je breadbord plaatsen.
Voeding via de ISP kabel of extern via de kroonsteen. Laatst genoemde voedingsoptie is praktisch als je USB poort een te onstabiele 5V levert.
Op de foto waar een opgebouwd exemplaar is getoond heb ik de kroonsteen niet gemonteerd.

Eventueel kan ik nog een 10 polige bandkabel meeleveren, om de ZIF module aan te sluiten op je programmer.

Documentatie
Voortkomend uit de vorige acties de onderstaande documentatie.

Kosten
Ivm BTW verhoging, verhoging van de post tarieven en de minder gunstige Dollar koers is een en ander wat ongunstiger uitgepakt.

De prijzen zijn als volgt, en omvatten alle onderdelen alsmede verzend en verpakkosten.
ZIF bordje: 7.50 euro

Deelnemers
Hier komt je naam te staan als je interesse hebt.
ZIF-programmer bord

1. nick_elentrik
  2. knutsel66
  3. \vdots
  4. \vdots
  5. T.Goossens

Doorgaan actie
De AC gaat over naar een IA als er in animo is getoond voor het afnemen van 5 producten. Ik stel voor de AC 3 weken open te houden.
Afhankelijk van hoe een en ander loopt kan bovenstaand nog aangepast worden.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tot zover de informatie, heb je vragen of opmerkingen dan hoor ik dat graag.
Bestellingen ook via een reactie, je krijgt dan een e-mail met verdere informatie zodra de IA start.

Ik heb wel interesse in 3 bordjes.

Weet niet of de actie nog loopt?

Ik weet niet of de actie nog loopt, maar bij deze wil ik mij ook aanmelden voor 1 bordje.

Als deze actie gecanceld is, zijn er alternatieven die ook 8 en 14 pins AVR'S te programmeren?

Nog niets vernomen of de actie nog loopt.

Actie loopt zeker nog, zeker als er zo veel interesse is. Zat echter weekje in het buitenland.

Startpost is aangepast, met 5 komen we er nog niet helemaal. Ga even kijken of er op samenkopen.net ook interesse is.

[Bericht gewijzigd door significant op donderdag 11 april 2013 19:10:44 (38%)]

Helaas, de animo blijft uit. Ik ben naar de mogelijkheden aan het kijken om ze individueel te verkopen.

Damic

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik kwam vandaag tegen een nadeel uit die je gemakkelijk kunt wegwerken. De jumpers zou je die naar zo van die dip switchen kunnen brengen? Dit zou iets gemakkelijker zijn om even rap een andere avr te programmeren :)

[Bericht gewijzigd door Damic op vrijdag 24 mei 2013 01:29:53 (22%)]

Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar heeft iemand toevallig nog de handleiding liggen van dit ZIF bord, heb deze namelijk nodig, weet niet meer hoe het zit met de jumper settings.

Damic

Handleiding die staat er toch op geprint :)

Help me even op weg hoe het ook al weer zat.
ik moet een mega32 geprogrammeerd hebben :)

[Bericht gewijzigd door arnold geurtse op zondag 6 maart 2016 14:18:56 (35%)]

Damic

Ik weet niet meer voorwal die 8 pins A,B staat maar hier gaan we:
Verbindings teken - Pinnen
< - 8A,B
> - 8A
~ - 14
+ - 20
= - 28
# - 40

Dus voor 40 pins, alleen jumpers op #