Hallo allemaal ik heb hier dus de programmer van de site gebouwd... ik heb het ic prog software ingesteld ,en ik heb het asm filetje... ik weet dat ik deze moet compilen... welke software kan ik daar gratis van downloaden om dit te doen? en dan?
wie kan mij aub wat meer info geven

ik krijg trouwens ook iedere keer als ik IC prog opstart een message van privileged instructions ... kan dit komen doordat ik de programmer er nog niet heb aanhangen? of is dit gewoon standaard?

1e bericht:
Je moet dan MPLAB 5 van Microchip downloaden, dit heeft de mogelijkheid om te assembleren/compileren.

2e bericht:
IC-Prog weet totaal niet of de programmer er wel of niet aan hangt. Die 'fout' meliding komt denk ik doordat jij IC-prog op een andere µC hebt staan, eentje die privileged instructions heeft (instructies die alleen in supervisotr mode mogen). Je kunt de fout gewoon negeren. Oplossen kun je het waarschijnlijk door gewoon ff de PIC te kiezen en dan het proggie te sluiten. ZOdra je het weer opent zal de foutmelding weg zijn denk ik.

dat word denk ik wel opgelost... nu zit ik met een ander probleem ... mijn asm file wil niet compilen en krijgt in mplab 5 een foutmelding 129 daar iemand een idee van?

Aan een code hebben we niks, je moet ff de omschrijving van de fout geven. Aangezien het code nummer afhankelijk is van de gebruikte compiler, en de omschrijving bijna universeel is.
En ook is de regel code waar de fout in staat wel handig, en dan ook nog het liefst een paar regels die erboven en eronder staan, omdat compilers soms de fout aangeven in 1 regel onder of boven de echte fout.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

okaj hier is de fout:

Building SERVO.ASM...

Command line: "C:\PROGRA~1\MPLAB\MPASMWIN.EXE /l+ /x- /c+ /p16F84 /q SERVO.ASM"
Error[129] C:\PIC\SERVO.ASM 2 : Expected (END)

MPLAB is unable to find output file "SERVO.hex". This may be due to a compile, assemble, or link process failure.

Build failed.

erm... ik zie nu mplab is unable to find output file servo.hex... deze moet ik maken... ik heb gewoon die servo.asm geopend en dan op project build node gedrukt :) daar zal wel de fout zijn denk ik of niet soms?

mmm ik heb nu een project gemaakt en dan die asm file ingevoegd zegmaar nu krijg ik deze error:

Building SERVO.HEX...

Compiling SERVO.ASM:
Command line: "C:\PROGRA~1\MPLAB\MPASMWIN.EXE /e- /l+ /x- /c- /p16F84 /q C:\PIC\SERVO.ASM"

MPLAB is unable to find output file "SERVO.HEX". This may be due to a compile, assemble, or link process failure.

Build failed.

Op do 06-06-2002 10:34:41 schreef Erik:
Error[129] C:\PIC\SERVO.ASM 2 : Expected (END)

Je moet gewoon ff aan het einde van je programma ff het commando END geven. Dus de allerlaatste regel in je asm file moet END zijn.
En zolang de compiler error's vindt kan het je file niet compileren en kan die ook geen output file genereren.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

er staat END aan het eind :( wat nu ? of kan jij er misschien eventjes naar kijken? tis maar eenmalig dus.. plz?)

mail maar ff, dat asm file'tje

het mailtje is verstuurd naar je circ online adres... even voor de zekerheid ... het filetje servo2.asm moet worden gecompiled

Grt.Erik

bastiaan heb je me meel ontvangen?

Op do 06-06-2002 19:50:32 schreef Erik:
bastiaan heb je me meel ontvangen?

Jazeker, ben alleen errug druk met school bezig en probeer ff de pc te vermijden, anders blijf ik er te lang achter hangen.

je hebt mazzel tis bij toeval gelukt en snap niet waarom :)

ik had een regeltje de eerste met da # ervoor verwijderd en ; gedaan toen kreegie nogmeer fouten
zette ik die # terug deedtiet inees :)

toch bedankt voor alle moeite