Schema of service manual Sansui D-90 cassettedeck

Ik ben een Sansui D-90 cassettedeck aan het repareren (ja er zijn nog idioten die cassettedecks repareren) en ben op zoek naar het schema of de service manual van dit type deck.
Ik kan het zelf nergens vinden op internet, d.w.z. niet gratis.
Is er iemand die me hieraan kan helpen?

Mocht er toevallig iemand zijn die nog zo'n cassettedeck heeft staan (Sansui D-90 dus, mag defect zijn) dan ben ik daar ook zeer in geïnteresseerd.

Kan je vertellen wat er aan de hand is met het deck. Misschien is het te herstellen zonder schema? :)

Het gaat me eigenlijk alleen om twee weerstanden in het voedingsdeel.

Er zitten op de print vlak naast de afvlakelco's twee weerstanden die niet goed mee zijn. Eén gaat roken als je het deck aanzet en de andere is afgebroken. Ik kon geen kleurcode meer zien op de weerstanden, ik meet 8 Ohm met de multimeter (weerstand uitgesoldeerd) op de verbrande.

Verbrand is meteen weer 1 van de lastigste zonder schema.
Het zelf tekenen van de voeding is een optie.
Op verschillende foto's via Google is ook de waarde niet te lezen.
Het is dat je niet dichtbij Haarlem woont, anders kon ik je wel helpen, desnoods.

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op (19%)]

Op 9 mei 2013 11:44:18 schreef Amateur19:
Verbrand is meteen weer 1 van de lastigste zonder schema.
Het zelf tekenen van de voeding is een optie.
Op verschillende foto's via Google is ook de waarde niet te lezen.
Het is dat je niet dichtbij Haarlem woont, anders kon ik je wel helpen, desnoods.

Klopt, de kleurcode was niet goed meer zichtbaar en de gemete waarde vond ik erg onbetrouwbaar.
Via Google kon ik inderdaad ook geen relevante informatie/waardes vinden.

Ik heb nu via Marktplaats een zelfde deck met een ander defect op het oog, dus wellicht kan ik binnenkort van twee defecte decks één werkend deck maken.

Off-topic:
Ik heb bijna anderhalf jaar in Haarlem gewoond, toen ik nog bij Focus werkte (in Amsterdam). Nu woon ik (weer) in Oosterhout.

@VintageMarvin.
Heb jij die foto gemaakt? Kan door de body van de weerstanden niet goed zien wat de kleuren nou precies zijn.

die weerstanden lijken wel metaalfilm te zijn, normaal zijn vermogens weerstanden koolfilm. deze moeten dus niet teveel afwijken. evengoed gaan ze niet zomaar roken uitzichzelf,dus zoeken naar de achterliggende oorzaak is ook wel nodig. de voeding is maar 2 draads, er wordt een symetrische spanning uitgehaald en een enkele, hebben ze daar iets mee te maken? gezien de leeftijd van 33 jaar zou een elco in sluiting wel voor de hand liggen..

zou weleens kunnen dat de weerstanden worden gebruikt om een symetrische voeding te maken. een weerstand hangt dan aan de plus van de brugcel en de andere aan de min. het middenpunt vormt dan de massa van het toestel. gaat er 1 stuk dan stijgt de spanning op de massa vanuit de min gezien (meeste belasting op de symetrische voeding is bijna altijd plus-massa).

[Bericht gewijzigd door testman op (29%)]

Op 10 mei 2013 12:08:00 schreef Amateur19:
@VintageMarvin.
Heb jij die foto gemaakt? Kan door de body van de weerstanden niet goed zien wat de kleuren nou precies zijn.

Nee, die foto heb ik via een eBay advertentie gevonden, alhoewel ik wel liefhebber ben van het oude Sansui-geweld. :-)

Oud topic, ik weet het, maar ik heb iets nuttigs toe te voegen ;)

Ten eerste heb ik sinds vorige ook een Sansui D-90 cassettedeck, dus ik kan foto's maken die je kunnen helpen, als dat nog nodig is?

Daarnaast ben ik zelf op zoek naar het 'onderhoudsboek', aangezien het aandrijfriempje veranderd is in stopverf. Ik heb nog nooit een aandrijfriempje vervangen. Ik zou graag een handleiding hebben hoe dat moet, want het ziet er naar uit dat het halve aandrijfmechanisme dan uit elkaar moet. In elkaar zetten valt dan vaak niet mee.

Heb je de aandrijfriem vervangen en kun je daar tips over geven en weet je waar je die kan bestellen?