Goedendag allemaal
Bij de Harman Kardon dvd speler van het type 27 springt de zekering erdoor.
Een nieuwe zekering erin en deze knalt er ook gelijk doorheen
Wat zou de oorzaak Kunnen zijn van deze kortsluiting?
Hier had ik een link gevonden met alle interne componenten http://elektrotanya.com/harman-kardon_dvd-27.pdf/download.html
Alvast bedankt.
M.v.groet,
Peter
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
op pagina 108 staat de voeding, meestal is de diodebrug, primaire elco ,of schakelfet een van reden van de sluiting. vaak neemt sluiting in de fet ook het schakel ic mee, dus het is wel even uitmeten wat er precies stuk is.
Op 18 mei 2013 13:21:14 schreef testman:
op pagina 108 staat de voeding, meestal is de diodebrug, primaire elco ,of schakelfet een van reden van de sluiting. vaak neemt sluiting in de fet ook het schakel ic mee, dus het is wel even uitmeten wat er precies stuk is.
Het printplaatje gedemonteerd en nader bekeken en zie volgens mij wel zorgelijk dingen 
En de foto's aan dit bericht toegevoegd http://imageshack.us/g/1/10158071/
Het gedeelte met het koellichaam is aan de onderzijde van de printplaat aardig verkleurd /verbrand?
En dan het zwarte IC ? met acht pootjes daar is de bovenzijde van weggevaagd.
Zal dit allemaal nog te repareren zijn?
EricP
mét CE
Je hebt een schema.
Chippie vervangen. Ding op koelprofiel vervangen. En ik zou als je toch bezig bent ook de secundaire C's maar vervangen (en douw er wat knaps in, niet zomaar iets uit 'het bakje'; controleer de primaire C's. Zijn zelden stuk, maar kunnen wel voor ellende zorgen). Pak de andere halfgeleiders ook meteen maar mee. Aardig kans dat het ding het dan voor 20 euro weer doet (aangenomen dat dat chippie niet de wereld kost natuurlijk).
testman
het ic is geklapt doordat de fet eraan is gegaan. heb onlangs ook zoiets gehad wat uiteindelijk door een gare primaire elco kwam. vervang de fet, elco, serieweerstand van de fet,en het ic sowiso al. de secundaire elco's zijn nog niet zo'n probleem in een apparaat wat niet zo warm wordt..
Zal een dezer dagen met de print naar een electroonderdelen zaak gaan en de benodigde delen aanschaffen.
Top bedankt voor de info allemaal!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (58%)]
Nu ben ik bezig om te ontdekken welke ic ik moet hebben.
Maar laat nou de letters en cijfers van die ic afgeknald zijn.
Onderdelen leverancier heeft dat nodig om een te kunnen bestellen
Vanuit het schema kan ik zo niet achterhalen welke ik nodig heb.
De schakelfet kon hij wel bestellen.
Misschien iemend een idee ?
testman
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat staat er toch bij in het schema, of mis ik iets? Als het om IC91 gaat, zou dat een SG6848D moeten zijn.
Kon in het schema op pagina 108 niet dat vinden.
Maar ben niet zo technisch met componenten .
Maar allen bedankt weer!
Ik weet nu wel wat ik moet bestellen.
ik zocht al op google ,maar kan geen webwinkel vinden die dit levert.
En de gelijkricht diodes? er kan een heleboel stuk zijn,
Ik zou als ik de schakelfet en het IC heb vervangen de voeding via een gloeilamp in serie aansluiten, als deze gaat branden in er nog meer stuk.