weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
heel vreemde story.......:
van deze versterker was de volumeregelaar stuk,frontpaneel is losgeweest,andere potmeter geplaatst,zaakje weer aangesloten......en apparaat doet niets meer.na meting blijkt dat het proccessortje voor aansturing display niets doet. en nu komt het......:
heb een gelijke versterker geregeld...deze was goed alleen grijze front waar die ander zwart is.
dus...elektronika van grijs over naar de zwarte(front)...daarna dit geheel aan die grijze versterker geplaatst,alles aangesloten en......tding werkt niet..???????.
wat doe ik nou fout?
versterker is goed,frontelektronika ook toch werkt het nu niet meer.
stekers (2)goed aangesloten(kan nie fout)andere stekers nagelopen.....rara wat is dit...help ik weet het niet meer!
gr...weetal
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
en als je het front weer in de grijze versterker zet ? als het dan wel werkt zal de originele zwarte ook wel werken, probleem in de kabels of de voeding van het display.. een druppel tin die ergens is gevallen waar het niet uitkomt ?
Als een schakeling geen activiteit vertoont hoeft dat nog niet te betekenen dat de schakeling stuk is...
Wat heb je precies gemeten?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Je kunt de zaak eens resetten. 'SET UP' en 'DIMMER' ingedrukt houden terwijl receiver uit is, en dan 'ON' switch indrukken.
weetal
@arco:dit werkt niet.
@sonytech:het gaat om ic 102 sturing display.
in uitstand staat op de pennen waar volgens schema 5 volt moet staan,deze zijn aanwezig.het kristal aan dit ic geeft geen signaal af(klokpuls)en bijgevolg geen reactie,het lijkt net of het ic in reset blijft staan,maar hoe haal ik dat weg en vooral waarom gebeurt dit nadat bij beide versterkers het frontpanel los is geweest van de rest.
beide waren goed tot dit punt,waar word ik nu gebeten en waarom?
het kan toch niet zo zijn dat het ic stuk gaat van loshalen van beide kabels?
heb de goldcap op front leeggemaakt geen rectie.
alles nagelopen maar ik zie toch maar 2 flatkabels naar het front toegaan(kleine en grote)alle verbindingen gekontroleerd,goed...
drukken op aan/uit kan gevolgd worden tot dit ic,dan verder niet meer!
gr...weetal
weetal
blijkt na verdere meting toch dat stuuric"s stuk zijn.
dus mogen ze beiden als sloop in de verkoop!
gr....weetal