Beste techneuten,

Vriendin heeft een AEG Oko Lavamat 625S, welke bij een kort wasbeurt het water heel langzaam binnen laat.
Gister er naar gekeken. Er is genoeg druk op het kraanwater. Bij kort wasbeurt komt het water binnen vanuit de linkerkant, (als je voor de zeepbak staat).
En druppelt het water binnen uit de kleine openingen, alsof je onder een douche staat in een onderontwikkeld land.
Bij een grote wasbeurt, komt het water uit het rechter gedeelte. En is het alsof je in NL onder de douche staat.

De inlaatventiel los gehaald. Ligt op de magneetventielen getikt....(misschien kalk). Alles weer ingebouwd.
Maar zonder verschil.

Nu wil ik het inlaatventiel gedeelte vervangen. Maar in hoeverre is het echt het ventiel. En niet de aansturing.

Hoe kan ik meten of elk ventiel (3 stuks) het goed doen?
Op het printje van het ventiel staat: 220/240V 50Hz. En heeft 4 aansluitingen. Kan ik hier gewoon 220V op zetten?

Alvast bedankt.
Shai

Geen idee, das ~ 13 jaar geleden :) ik dacht iets van "het ondedelenhuis"

maar, Google & afbeeldingen , zoekwoorden inlaat ventiel en rubber geeft bv. http://www.onderdeelexpress.nl/Webwinkel/Wasmachine-onderdelen/Scholte…

Maar begin eens met het juiste type P/N nummer van de machine, dat maakt zoeken makkelijker.

[edit] Blijkt bij AEG Prod.No. te heten.