Deze Panasonic tv TX-P42X50E doet niets meer, geen ledje dat oplicht dus helemaal dood.
Nu heb ik aan de achterkant 24 vijzen verwijderd maar ik krijg de kader aan de voorkant niet los.
De linker en rechter bovenkant blijft vastzitten alsook onderkant op 33 cm van de rechterhoek.
Hoe krijg ik deze tv verder open zonder het beeldscherm te beschadigen en hoe geraak ik aan de print?
Of is het niet nodig om die 24 vijzen los te doen om bij de print te komen?

Je hoeft ook geen rand aan voorzijde los te nemen, de achterplaat losnemen is voldoende om bij de printen te komen.

Nu heb ik de achterplaat los kunnen nemen door nog verschillende vijsjes weg te nemen, ik zie nu dat de rand aan de voorzijde nog met 3 vijsjes vastzit, dat mag zo blijven.
Hoe het nu komt weet ik niet maar de tv is nu wel in en uit te schakelen aan de zijkant van de tv of met de astandsbediening, de ledjes aan de voorzijde gaan aan of uit, ook reageert hij op de afstandsbediening, helemaal goed dus.
Tv ontvangst lukt echter niet, als ik de HDMI1 poort van de tv aansluit met de HDMI kabel op de Telenet tv-box dan komt er enkel HDMI op het scherm. Ook als ik met de afstandsbediening andere zenders kies gebeurt er niets.
Wat nu?

waarschijnlijk zijn de schrofjes van de printen los gekomen, deze opnieuw vastzetten lost aan/ uit schakelen wel op. Wat betreft HDMI probleem kan het wel wezen dat de telenet box een te hoge resolutie afgeeft..

Inderdaad, aan en uitschakelen is nu ok.
HDMI blijft nu toch nog op het scherm. Andere HDMI poort kiezen werkt ook niet.
En waar zou ik de te hoge resolutie kunnen instellen?
Ik heb nu ook een andere Panasonic model TX-49FX613E en die werkt perfect op de telenet box.
Ik vrees dat er iets mis is met de print van de HDMI ingangen, of andere oplossing?

In de settings van de Telenet box kan je de uitgangs resolutie kiezen, probeer 720P of I IPV 1080 of full HD, en zet hem dan weer op de oude Plasma. gaat dat niet, dan kan je nog proberen fabrieks instellingen en anders is moederbord stuk..

Alles geprobeerd, HDMI blijft dood.
Moederbord zoeken vrees ik., hier iemand die weet waar?

[Bericht gewijzigd door Looier op (18%)]

Dit is toch niet zo'n model waarbij de HMDI het niet doet of zelfs de HDCP-key wordt gewist als je hem zonder achterwand bedrijft?

Hoi Maarten, dat was JVC met zo'n zwart kokertje op achterkap en schuimpje er op dat een LDR sensor dood hield. Eerste keer rambam gezocht.

Achterplaat terug vast geschroefd en tv terug opgestart, op het scherm terug alleen HDMI1.
Waar kan ik de settings van de Telenet box aanpassen? Als ik op mijn werkende Panasonic op mijn Telenet box naar instellingen en systeem ga kan ik toch geen uitgangs resolutie zien, waar wel?
Ook heb ik op www.replace4u.be/tv-onderdelen-tv-wisselstukken-tv-parts/panasonic-tv-… al naar een moederbord gezocht maar niets gevonden.

Van die leeftijd ga je ze alleen nog tweedehands vinden...

Dan zal ik eerst het schema moeten zoeken en de spanningen nameten.

ik zal je wat vertellen, spanningen zullen allemaal kloppen! het is gewoon een defecte HDMI source selector...

Dus toch een nieuwe print, en weet je ook waar?