Ik heb deze op mp gekocht en na de gebruikelijke slechte contacten
te hebben verholpen wou ik deze versterker reviseren,

Ik had het servicemanual gedownload (electrotanya)en zag
verschillen in positienummers van de weerstanden en andere waardes
bijv. in de reeks r422-r429 in deze reeks zit in mij versterker
4x1kohm 2x 390 ohm 2x 4,7 kohm.

Ik kwam daar achter aangezien de weerstanden 4,7k zeer heet waren geweest en de solderingen van r422-r429 helemaal bros zijn.

Verder stond er dat de bias op 14 mv moest ingesteld worden,doch de oude waarde op mijn versterker was 20 mv.

Persoonlijk vindt ik 14mv wel wat te laag;het gekke is dat zijn broertje de ta-f590es op 24mv moet ingesteld worden.

Mijn vraag is:

Is de 14mv bias waarde te laag en zal ik hem weer op 20mv zetten?

Hoe kan het dat er zoveel verschillen zijn in positienummers en onderdelen in het servicemanual?

Misschien zijn deze verschillen te wijten aan iemand die getracht heeft om deze versterker "beter" te maken? Je merkt ook dat de solderingen anders zijn he?

Zou mij niet verbazen dat iemand heeft getracht die bias terug te schroeven?

Wat betreft die Bias...
Als ik het goed geinterperteerd heb, staat die aanbeveling in de service manual !
My 2cents

En de 'andere' solderingen zijn gewoon een kwestie van veroudering door herhaaldelijke opwarming en afkoeling. Die solderingen even goed verwijderen en herstellen met verse tin, het verwijderen van de oude tin is daarbij wel een must.

De gebruikte waarden kunnen tov de servicemanual afwijken ivm revisies. Dan moet je maar net de juiste revisie van de manual hebben... En soms is het niet meer dan een notificatie in een servicebulletin.

Als iets achteraf is veranderd, dan kan je dat meestal wel aan de afwijkende materiaalkeuze zien.

Ok, bedankt voor je antwoord Henry.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (90%)]