100watt Versterker?

Hallo,

Weet iemand hoe je een 100watt versterker kan maken en heeft iemand hier ook schema's voor?

Groeten,
Bram

[Bericht gewijzigd door Doofus op 10 april 2008 16:04:31 (33%)

Of is er een manier om de 40watt versterker (http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=51) zodanig aan te passen dat hij 100watt wordt?

Jeroen

Moderator

Dat hoort niet in HF
--> Audio

Tedde

AKA ripkip

De TDA7294 is een geïntegreerde schakeling in een Multiwatt15 behuizing. Deze versterker wordt voor vele doeleinden gebruikt zoals, home-cinema of actieve zelfbouw luidsprekers/subwoofers. Er kan als zowel een 4 Ohm als een 8 Ohm luidspreker gebruikt worden. Deze versterker beschikt over een mute en een stand-by functie.

Iets voor jou?? Groeten Tedde

HF blijft kriebelen !!

bedankt voor je tip Tedde maar waar kun je die schakeling kopen en op hoeveel volt/ampere werkt ie?

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Hartelijk dank voor de antwoorden op mijn vraag, dit site van ripkip is precies wat ik zoek, alleen krijg ik de plaatjes niet door... zou iemand die site misschien kunnen emailen naar blaatschaap@home.nl

Groeten!

[Bericht gewijzigd door Doofus op 6 mei 2008 10:08:56 (13%)

Tedde

AKA ripkip

Als ik jou was zou ik de datasheet eens downloaden. Hierin staan meerdere toepassingen en grafieken met de karakters van verschillende eigenschappen. Hier staat ook met hoeveel volt je er hoeveel watt uit kunt halen EN een schakeling van 2 van deze IC's waarmee je meer dan 150 watt krijgt....
Tedde

HF blijft kriebelen !!