Ik heb hier een box van behringer de eurolive 212a. Als ik de power schakelaar op zet licht de power led op maar ook de clip led. De box blijft steeds clippen. Ik krijg er ook geen geluid uit. Ik heb geprobeerd met een ingangssignaal maar ook zonder. Wat kan hier mis zijn? Tor door gebrand?

edit: Ik heb deze nog niet open gehaald dus ik weet niet of er visueel iets aan te merken is. Ik ga eerst nog kijken of dat deze nog onder garantie valt.

Bram

[Bericht gewijzigd door bramvr op (21%)]

Ja, als je garantie hebt dan is dat een oplossing.

blijvend brandende clip lampjes is meestal een defecte eindtrap.

In dit soort speakers is dat meestal een versterker chip, een paar parallel gezet.

Daarvoor moet je hem open maken EN verstand hebben van versterker electronica.

Er is geen garantie meer op. Ik heb deze open gehaald maar er is geen visuele schade te zien. Er zaten nog 2 zekeringen in maar die zijn beide goed. Ik heb een schema gevonden van de b215a ik denk dat deze ongeveer het zelfde zijn. Kunnen jullie mij hier mee verder helpen? Ik heb nog zo'n box en het valt me op wanneer ik deze op zet gaat de clipping led ook ongeveer 1 sec branden. Het is precies alsof de clipping led gaat branden wanneer de spanning te laag is. Want ook als ik deze uitschakel gaat de led ook branden. Dus ik zat al te denken dat er een kapotte buffer elco is of een kapotte varistor maar ik wil graag jullie mening is horen.

Schema:http://www.uploadarchief.net/files/download/behringer_b215a_eurolive_p…

Denk eerder aan DC op de uitgang. Via X4-6 gaat er een signaal naar de limiter. IC5A en IC5D meten het DC component aan de uitgangen van je hoog en laag eindtrappen.

Inschakelen kan een "plop" geven en dat wordt gedetecteerd. daardoor gaat de clip led even branden, het citcuit regelt het ingangsignaal terug bij clipping van de eindtrappen.

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op (35%)]