Defecte Soundbar Philips HTS8100/12 & SW8100/12

Hi,

Heb hier een Philips soundbar + subwoofer, type HTS8100/12 en SW8100/12. Het geluid van deze unit is erg zacht, zelfs op vol volume. Iemand een reparatietip?

instelling die fout is? heb je dit op alle ingangen incl tuner?

Ja, instellingen staan goed, en op alle inputs, ook CD en FM. Probleem is langzaam steeds erger geworden en is nu blijvend.

voeding van de eindtrappen te laag? de sub bevat de voeding als t goed is.

Mocht het nou niet willen lukken... Ik heb van een klant zo'n ding staan met een gescheurd platkabeltje en een onbekend meachnisch of electrisch probleem in de buurt van de dvd-loader, dus waarschijnlijk wel een goed werkende subwooferkast (of het moet heel toevallig een storing zijn die uit de voeding komt, kan ik niet simpel meer even testen omdat de bar flink uitelkaar ligt). Mogelijk kan ik of de jouwe overnemen of jij de mijne. Ik zal morgen even checken of het echt hetzelfde typenummer is.

In de voeding geplaatst in de subwoofer kast zit in de primaire voeding een IC wat - zo uit mijn hoofd - de 30 of 32 volt lijn verzorgt voor de eindversterkerprint, dit IC gaat vaak stuk. Dit is een STRX6759.
Tevens op de eindversterkerprint de 3 kleine elco's controleren aan de rechterzijde van achter gezien.

Bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of ik dat IC ergens kan bestellen. Ik kreeg ook de tip om de 400V elco te vervangen icm dat IC. Die elco heeft wel wat geleden, staat niet bol, maar de kunststof wikkel is niet meer op orde, ik zie zo het metaal van de buitenkant.

Probleem opgelost.

Vervangen
- STRX6759
- Elco 400V
- 4x 10uF op eindtrapprint

Hi,

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.Is het probleem opgelost als ik deze componenten vervang en waar kan ik deze verkrijgen.
Mail mij alstublieft.

Op 5 augustus 2013 23:44:59 schreef maartenbakker:
Mocht het nou niet willen lukken... Ik heb van een klant zo'n ding staan met een gescheurd platkabeltje en een onbekend meachnisch of electrisch probleem in de buurt van de dvd-loader, dus waarschijnlijk wel een goed werkende subwooferkast (of het moet heel toevallig een storing zijn die uit de voeding komt, kan ik niet simpel meer even testen omdat de bar flink uitelkaar ligt). Mogelijk kan ik of de jouwe overnemen of jij de mijne. Ik zal morgen even checken of het echt hetzelfde typenummer is.

hallo Maarten
als jij nog die subwooferkast heb wil ik die wel overnemen van je

Ik zal het van de week even kortsluiten met de eigenaar. Stuur me ook maar even een mailtje (adres staat in m'n profiel).

Hoi beste circuits leden,

Ook bij mij het zelfde probleem met de philips soundbar. Na veel googlen kwam ik daar ook achter, dat onderstaande onderdelen vervangen dienen te worden. Het blijkt een probleem te zijn van deze soundbar.

- STRX6759
- Elco 400V
- 4x 10uF op eindtrapprint
Toch wil ik proberen dit apparaat nog tot meer leven te brengen.
Mijn vraag is: waar kun je deze onderdelen vinden/kopen?
( ik las ook ergens een keer iets over dat ze in oude computers zouden moeten zitten, klopt dat?)
groet,
marco.s