Zo'n dergelijk topic was er een paar maanden geleden ook al, met dezelfde discussie of je wel of niet aan je ISRa mag komen.
Officiëel mag dat inderdaad niet, maar mijn mening is dat als je weet wat je doet en je doet het netjes en goed, het dan wel los zal lopen.
Op 16 mei 2013 19:13:45 schreef EricP:
Maak een nieuw ISRA punt met een 'old school' stekkerdoos. Kun je daarna verder met wat je wilt. En roep je dat dat je ISRA punt is.
Op 17 mei 2013 18:39:47 schreef Twan1983:
Zo heb ik het bij een nichtje van mij ook opgelost.
Daar zat nog wel een lasdop met een dunne kabel die ergens de muur naar de woonkamer inging en er aan de andere kant niet uitkwam en een klein stukje afgeknipte kabel van wat ooit naar de slaapkamer had gelopen. De lasdop viel van ellende half uit elkaar en overal hingen niet-gebruikte aders van de grondkabel en isolatie ed.
Ik heb alle niet gebruikte aders enzo weggeknipt, de kabel uit de muur getrokken en op 10 cm vanaf de lassen afgeknpt. Hele lasdop weggemikt en een old-school telefoonstopcontact gemonteerd (ik had nog een paar oude PTT stopcontacten liggen van sloopwerkzaamheden).
Krimpkousjes over de lassen van de grondkabel naar het korte stukje binnenhuiskabel en die kabel netjes afgemonteerd in het PTT stopcontact. Werkt perfect en ziet er 200 % netter uit dan zoals het eruit zag met de vergane lasdop.Tegen mijn nichtje gezegd dat ze áls ze ooit een monteur van KPN over de vloer kreeg ze moest zeggen dat dat al zo was toen ze de woning voor het eerst betrad.
klopt, dat was denk ik mijn topic...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bedankt voor de vele reacties. Door omstandigheden is het me niet gelukt om na het posten van mijn vraag eerder te kunnen reageren. Daarvoor ook excuses. Hierbij dan ook een update en antwoord op de gestelde vragen.
-Update-
Mijn beginvraag is beantwoord, ik heb hier inderdaad te maken met de ISRA kabel die ik zocht, met daarbij een uitkomende rode, blauwe, oranje en witte kabel. Dit staat van de kabel is zoals meerdere gebruikers beschrijven slecht.
Ik heb bevestiging dat de vorige bewonders hier ook het ADSL-modem op aangesloten hadden. Type weet ik niet.
@Grotedikken @rew Ik ben inderdaad net verhuisd en inmiddels wonend in Nederland (Hilversum). Sind kort een internet-abbonement afgesloten (En al actief). Het gaat hierbij om het volgende abbonment: 'Supernsnel internet' van Online
Hierbij is dit modem geleverd door Online. Het gaat hierbij dus NIET om een 2e-hands-rommelmarkt-versie. Zoals het begrijp, en geregeld is, is dit het modem dat ik zou moeten gaan gebruiken.
@Toeternietoe
Kabels schoongemaakt. Laklaag zoals beschreven voorzichtig weggehaald.
Ik ga eerst Online en KPN bellen om te kijken wat daarmee te regelen valt.
Nogmaals bedankt voor de vele bruikbare reacties.
Jack
Progger
GMT+1
kun je voor de grap eens eens een downloadtest doen op www.speedtest.net?
ik heb gemerkt dat de soort kabel erg veel invloed heeft op je snelheid. is handig voor als online/kpn later besluit om wijzigingen te maken.