Ik heb een radio/cassette waarop ik een aux wil aansluiten. Ik ben even nagegaan welke IC als amplifier gebruikt wordt en dat blijkt deze te zijn: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/46783/SONY/CXA2509AQ.h…
Kan ik gewoon het linker en het rechterkanaal en de ground van de jack aansluiten op AUXIN1, AUXIN2 en GND (pin 5,26 en 28). Kan ik deze IC verwijderen of moet ik gewoon de 3 aansluitingen solderen aan de pootjes van de IC.

ALvast bedankt!

De twee audioingangen via 10uF elco's (plus aan de IC-kant) aansluiten op pinnen 5 en 26. De massa rechtstreeks aansluiten op 28.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal het 1 van de komende dagen uitproberen. Ik moet eerst nog effe langs de elektronicawinkel gaan dan :)

Ik heb zo m'n twijfels of dat gaat werken.

De AUX-ingangen van dit IC liggen via een elco aan massa. De spanning op pin 17 bepaalt wat er op de uitgang van het IC komt te staan: het signaal vanaf de weergavekop of het signaal op de AUX-ingang.

Ik denk dat tegelijktijdig ook de microprocessor de ingang van het regel-IC IC401 omschakelt, zodat je aan het signaal vanaf IC501 niet veel meer hebt.

Ik zal straks even een schema maken met een andere oplossing.

Ok zeker en vast al bedankt. Ik hoop dat het niet te moeilijk wordt, want mijn elektronica kennis is niet zo heel groot. Maar ik ga het zeker en vast proberen ;)

@Sonytech: Jij hebt zo te lezen het schema er bij, ik ben puur op het IC afgegaan... En dan heb je vermoedelijk idd een betere oplossing.

Sorry voor het valsspelen, Henry... :)

Ik doe het meestal zo:

http://www.uploadarchief.net/files/download/xr-c4100aux_jal.jpg

De condensatoren C161 en C261 verwijder je van de print. Op de vrijgekomen gaatjes sluit je een 12V-relais met dubbel wisselcontact aan volgens de tekening.

Eén kant van de relaisspoel wordt op de "+" van condensator C604 aangesloten.

De andere kant van de relaisspoel wordt naar buiten uitgevoerd, zodat je met een externe schakelaar de "AUX"-ingang kan kiezen.

Als je de "D-BASS"-schakelaar toch altijd op dezelfde stand hebt staan kan je die ook simpel gebruiken om naar AUX om te schakelen en heb je geen externe schakelaar nodig.

Bedankt! Ik ga strax even de relais kopen zodat ik het kan uittesten. Thanks ;)