Ik heb een TV waarvan het beel aan beiden kanten naar binnen buig. dus als je een rij bomen ziet dan zijn de buitenste twee krom. ze buigen dan van het vanaf onder naar het middelpunt van de beeldbuis en later weer naar buiten

zo ongeveer,

xxxxxxxxxxxxxxx
x |    |    | x
x  |   |   |  x
x   |  |  |   x
x  |   |   |  x
x |    |    | x
xxxxxxxxxxxxxxx

de | zijn bomen uit mijn verhaal, is hier eenvoudig wat aan te doen?

oost-west fout.

merk ??
type ??

is meestal wel simpel op te lossen ja.

DAT is wel belangrijk, een type- of chassisnummer (chassis staat ook achterop de sticker)

philips heeft meestal wel de neiging O/W eindtrappen discreet op te bouwen, dus er is aan te komen en aan te meten.

een oscilloscoop is handig in dit geval.

Breedbeeld ??
Bij de meeste breedbeeld tv's als je hem om normaal beeld zet dan zitten er aan de zijkanten ook hollingen

Soldeer contacten in de hoogspanning, vervang daarna 4.7ohm wwerstand vd oost/west.

ik zou het chassis nummer nog steeds posten, nu heb ik achter op de tv gekeken en daar staats dit
27CE4590/10R
AGO48734 454973

het is een phillips

hmm, er moet meer staan, meestal in een vakje rechts onderin staat het chassisnummer. overigens is je tv geboren in week 34 van 1987. zou wel eens een G90 of G110 kunnen zijn.
Heb je trouwens gedaan wat ervarist zei ?? die 4.7 ohm weerstand vervangen ??

Nog niet dat ding staat bij ons op de kano vereniging en heb nog geen tijd om daar heen te gaan gewapend met soldeebout en multimeter. die tv verplaasten vindt ik teveel werk.
ik wou eerst graag wat meer info. ik zal vanavond nog eens kijken naar het chasis nummer

maak gedetailleerde foto's van het chassis en ik kan het je aanwijzen. maar zo uit m'n hoofd... slecht.

Het is een 2B chassis, dat staat trouwens ook op de sticker achteraan. R1601 en het is een zekering.Zit kort bij de hoogspanning.

het kunnen ook de diodes en of condersators van de oost-west zijn, zijn 2 flinke diodes die in serie staan zitten bij de lijntrafo in de buurt. Meet deze eens door.

Succes

[Bericht gewijzigd door Dr_nellis op ]