enorm hard geluid bij voorversterker platenspeler

Ik heb een andere platenspeler gekocht. Een Akai AP 206-C
Toen ik hem op de aux ingang van mijn surround (Philips) aansloot kreeg ik maar een heel zacht geluid.
Ik had een voorversterker nodig
Ik hebe een Dynavox TC-4 aangeschaft.

Eerst een bromtoon maar die kan ik wegkrijgen wanneer ik de aarde van de platenspeler aan de zijkant in verbinding breng.

Maar de versterking is zo groot dat het geluid slecht is en ik niet verder kom dan de geluidknop 10% opendraaien.

Ik heb ook een nieuwe ion usb platenspeler. Deze draait wel goed. (niet op de voorversterker) Maar zo'n oude speler is veel mooier

Wie weet wat ik hier aan kan doen.

Kijk eens wat voor nivo die aux input verwacht. Zou zo'n 100mV moeten zijn.
Neem anders de line/tape/cd input, die zijn wel meestal 100mV

Als ik dit mag geloven wordt het omruilen en afwachten. En als deze niet nieuw is, dan is het een klein kunstje de schakeling te ontleden.

Deze werkt, serieus, ontzettend goed!
http://www.bax-shop.nl/riaa-/-phono-voorversterker/dap-sc-15-phono-ria…

Zelf gebruik ik een Lehmann Black Cube (oftewel een veel te duur ding). Heb bovenstaande voor een aantal studenten al besteld en zelfs thuis vergeleken met die dure Lehmann. Het verschil in klank is minimaal.

De Dynavox heeft een ingangsimpendantie van 100k, is veel te hoog ook. Behoort 47k te zijn voor MM systemen, vrij standaard. Buiten dat dat het probleem niet zal veroorzaken.

[Bericht gewijzigd door Roy B op (20%)]

Roy bedankt ik heb de DAP SC-15 phono RIAA voorversterker besteld en hij werkt.

Alleen het gebrom nog goed weg zien te krijgen. Ik heb begrepen dat dit aan het aarden ligt.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dat goed op kan lossen.
Ik heb geen stopcontact met aarde in de buurt.

Het gaat niet om veiligheidsaarding. Je moet de afscherming van het element en gevormd door de arm verbinden met de behuizing van de voorversterker.

Verder mag (moet ? ) de boel gewoon dubbel geïsoleerd blijven.

Meestal is er hiervoor een aparte draad vanaf de draaitafel.

Dat extra aardedraadje hangt meestal tussen de 2 tulpstekkertjes die van je draaitafel af komen. Dat draadje bevestigen onder een schroefje van de behuizing van die DAP voorversterker. Zou de brom weg moeten zijn.

IK was nog vergeten te melden dat ik het draadje dat bij de tulp stekkers zat aan een schroefje van de behuizing bevestigd heb en alles werkt prima.
Iedereen bedankt voor de goede tips