Programmeren van K8055 bordje in VB (School)

Hallo,

Ik zit met het grote probleem dat ik met een schakelaar via de ingangen een lampje moet kunnen laten branden via het K8055 bordje, maar ik heb al van alles geprobeerd maar het wilt niet lukken. Deze schakeling staat op een breadbordje.

Khoop dat jullie mij verder kunnen helpen

wat is het probleem?
hoe ziet je schakeling er nu uit?
heb je de complete K8055 op een breadboard staan??
heb je al naar het voorbeeld project en de api's gekeken die bij het bord worden geleverd?

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Het probleem is dat als ik een externe schakelaar op de K8055 waardoor een ander extern ledje gaat flikkeren of op lichten.

En via het voorbeeld project geraak ook niet veel verder, via internet vind k ook niet egt wat ik zoek.
Hier is een rap schema gemaakt.
http://www.uploadarchief.net/files/download/k8055%20bordje%20%20schema%201.png

timmie "heb je de complete K8055 op een breadboard staan??"

Ik snap deze vraag niet helemaal van u.

Voor wat dient die clamp?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 2 november 2013 16:29:17 (1%)

bekijk de api's van de K8055 eens daar zie je hoej e de poorten kan uitlezen en kan aansturen dans is het niet veel meer dan kijken of de schakelaar aan of uit is en zodanig de juiste waarde naar de output poort door te sturen.

en nu lijkt het me niet echt een handig idee om de input hard aan de gnd te leggen die poort wordt nooit van zen lang zal tie leven nog hoog.
Kan me vergissen maar heeft de K8055 geen pull-up/down weerstanden al op het bord zitten?

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Fijn dat je ff een schema hebt getekend.
we weten nu welke input je gebruikt, dus als we straks naar je code kijken, weten we ook wat het moet gaan doen.

nu klopt je schema nog niet helemaal:
Je led zit verkeerd om.
Je schakelaar sluit de +5 en GND kort.
R is onbekend.

los dit eerst op. mischien klopt je schema niet met de werkelijkheid, maar dat is het probleem als je eerst bouwt en dan tekent...

(wij weten niet of het een tekenfout is of dat je daadwerkelijk de led verkeerd heb zitten)

GMT+1

En die -5 volt moet waarschijnlijk 0 volt zijn. Anders staat er 10 volt over je schakeling.

Ik weet verder ook niet wat een 8055 bord is. De 8055 is zover ik weet een intel chip waarmee je twee paralelle poorten of drie io poorten kon maken. Dus een foto en een schema van dat bord zou fijn zijn.

Lambiek

Special Member

Zal je een beetje op weg helpen, omdat ik bang ben dat je anders je interface sloopt. Het mag eigenlijk niet, omdat het een schoolvraag is.

Hier heb je een voorbeeld van de hardware.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/voorbeeld%20freakmaster4.jpg

De software moet je zelf doen dat kan bijv in VB, of met profilab_exper 4.0, daar wordt de K8055 door ondersteund.

Wat je nu moet doen is; softwarematig ervoor zorgen dat uitgang_1 op ingang_1 reageerd.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.