Hallo,

Ik heb een wellicht onnozele vraag en ik hoop hier een antwoord te kunnen vinden op mijn vraag. Zojuist een Korg Kaoss pad II ontvangen via marktplaats. Pakketje voelde erg koud aan (onder nul) maar in mijn enthousiasme het apparaat aangesloten. Lampje(s) lichtte heel even op en daarna niet meer. Kan het zijn dat het apparaat is doorgebrand en dus mijn zekering vervangen dient te worden?

Of kan er wellicht iets anders aan de hand zijn? Ik lees graag jullie antwoorden en ben benieuwd of ik geholpen kan worden.

Groet Rogier

Ik neem aan dat je alles aangesloten hebt zoals in het boekje?

Waarschijnlijk iets van condensvorming, heb je bij aankoop gecontroleert of alles werkte?

Het kan condens zijn of erg koude onderdelen en daardoor een grote stroom.

Laat het lekker opwarmen eventueel haardroger erop (handwarm). Is de voeding/adapter nog goed?

Ik neem aan dat er geen wisselbare zekering aan de buitenkant zit? Of een speciale reset knop (of accu erin/eruit als die erin zit).

Verder valt er niets over te zeggen, openschroeven en heel duidelijk, scherpe, grote en goed belichtte foto's hier posten. Als je dingen ziet die bruin/zwart/bol/gescheurd/stinken dan weet je dat het mis is.

Er is inderdaad geen externe wisselbare zekering. En een simpele aan/uit knop. Ik ga het apparaat rustig opwarmen en dan wederom proberen.
Mocht het niet lukken zal ik hier weer om hulp vragen. Hartelijk dank.

Heb al diverse kaoss pads gehad voor reparatie.....wat een gevoelige ondingen zijn dat.

Maar zoals al eerder beschreven, is het waarschijnlijk condens/vocht de oorzaak. Apparatuur wat van een koude omgeving naar warme omgeving gaat moet je altijd een tijd laten acclimatiseren.