Ik ben al een tijdje bezig met het inbouwen van een PIC in de auto, maar heb een beetje problemen met het voedingsgedeelte. Momenteel heb ik een MAX787 maar het lijkt me een beetje 'overkill' (ook duur en moeilijk te krijgen). Is het niet mogelijk om bv een LM319 met goede ontstoring te bouwen? Kan iemand me op weg helpen met de theorie hierachter?

dank alvast!

Grit
http://www.rgp.nl/bird

beetje beter uitleggen aub snap er geen ene flikker van ,sorry :(

ok: "Ik wil een mooie stabiele 5V voeding in de auto omdat mijn PIC-microprocessor anders gaat resetten. Hoe maak ik dat?"

Als je met apparte bedrading vanaf de loodaccus vertrekt
= gigatische capaciteit kan je toch geen puls storingen hebben, en dan gewoon een L7805 nemen? Maar zet er nog
een weerstand en een condensator voor.

gewoon een dikke elco en condensator plus spanninsgregelaar nemen...

daarna eventjes na meten... is dat goed dan hem er gewoon aanhangen toch...

Kijk bij de microcontroller tutorial. Daar heb ik een voeding geplaatst die je kunt gebruiken en die +5v gestabiliseerd levert.

Voor wat voor toepassing gebruik je het? Ik heb heel ff op je site rondgeneust maar zag het niet zo gauw erbij staan.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

ik zou vertrekken vanuit de +12V , een diode plaatsen, en dan een standaard 7805 voedingkje maken, wel zeker met een grote elco voor én na de 7805.

Waarom de diode...
De elco neemt, als de accuspanning even wegvalt, de functie van de accu even over. Plaats je die diode niet, gaat de elco ontladen over alle circuits in je auto (verlichting, autoradio,...) Door de diode kan de stroom maar 1 kant op : naar de 7805.

Bedankt voor de tips. Ik zal dan toch eens beginnen met een simpele 7805/elco/diode wie weet loopt het allemaal goed.