Hallo allemaal,
De Technics receiver SA-AX540 van mijn overbuurman gaat regelmatig naar overload stand. Dit doet hij als de receiver gewoon geluid geeft via tuner of cd. Zelfs de luidsprekers in of uitschakelen of de luidsprekerdraden losmaken maakt geen verschil beide keren gaat hij na 3-5min op overload staan. Dan hoor je de relais klikken en vliegt opnieuw op overload als je de receiver aan laat staan dit blijft doorgaan zolang hij aan staat. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt
Marco Kanninga.
niemand die een idee heeft of ff wil meedenken? De buurman wil zijn radio graag klaar hebben. Naar een winkel brengen zoals expert heeft geen zin die zei gelijk al gooi maar in de container toen ze mijn buurman vroegen om wat voor merk het ging en hoe oud hij was. Er moet toch een oplossing zijn om hem te repareren? Na 5 min spelen schiet hij in de overload stand. en blijft daar in rouleren als je hem aan laat staan.
Grt,
Marco Kanninga.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
http://www.hifi-forum.de/viewthread-220-4676.html#3
Een van de vele topics op diverse forums over het zelfde probleem.
Blijkbaar vaak een probleem met de temperatuur detectie.
EricP
mét CE
Wellicht kent niemand het apparaat. Voor iets meer dan €100 zie ik ze wel 2de hands als ik even rondkijk. Wat zou kunnen helpen is eens kijken of je ergens een schema kunt vinden.
Dan is er ook wel te achterhalen wat 'overload' triggert. Het zou ook best DC op de uitgang kunnen zijn. Of een thermisch (detectie) probleem. Of het ding staat fors te oscilleren. Of je mist een stuk voeding.
Schema erbij en meten.
En dat de buurman het graag klaar wil hebben snap ik. Ik wil ook wel eens wat. Als het 'voor weinig' moet, dan gebeurt het op een moment dat het mij uit komt. En dat kan best wel eens over 3 weken zijn. Moet het snel, dan heet het werk en dan betaal je gewoon m'n normale uurtarief - waarop je zelf besluit het ding met deze dagwaarde in het ronde archief te mikken.
[edit]fred was me dus voor.